China dag 3

Asia » China » Beijing
November 13th 2008
Published: November 13th 2008

Dag 3:

Onze tweede echte dag in Beijing bestond uit een bezoek aan het mooiste paleis van China en een bezoekje aan de Zoo van Beijing, want daar hebben ze panda’s. Ik had nog nooit panda’s gezien in m’n leven dus ik was wel benieuwd naar de beestjes. Maar goed eerst een bezoekje aan het paleis.

Het was een kort ritje naar het paleis, wat net buiten het centrum ligt. Ook hier was het weer toeristisch als de pest, ook vanwege het weer dat weer perfect was. Het paleis is mooi gelegen in Beijing bij een groot meer en naast de bergen net buiten de stad en tering was het een groot complex. Er was in totaal een aantal honderden jaren aan gebouwd, en dat kon je zien. We hebben er zo’n 3 uur doorgebracht, wat nog niet genoeg was om alles te zien en ik had er eigenlijk wel een hele dag kunnen rondlopen omdar het zo mooi was daar. Er was een prachtig uitzicht vanaf het meer en een tochtje naar de top van het complex werd beloond met een mooi, maar smoggy uitzicht over Beijing. Op de top vond je ook een Buddha met 12 armen van zo’n 6 meter. Helaas was het een replica want Mao had er met zijn culturele revolutie voor gezorgd dat alles wat historisch was in China, werd vernietigd. Dom dus want zo is veel verdwenen voorgoed en is veel namaak. Beetje jammer dus. Maar goed na een paar uur hadden we het wel gezien want wat we echt wouden zien in de hoofdstad, waren panda’s.

We namen de taxi en wisten al toen we instapten dat we maar een kleine hoeveelheid tijd in de zoo konden doorbrengen, maar goed het draaide alleen maar om de panda’s aangezien ze in Nederland ook tijgers enz. hebben. Eenmaal aangekomen, was de zoo gesloten. Op de pamfletten stond dus niet dat het eerder dicht ging in november en de winter. Balen dus, dan maar de volgende dag er heen gaan. We besloten om wat te gaan eten, waar de groep opsplitste aangezien wij geen Mac wouden eten in het land waar het eten zo lekker is. We zouden afspreken bij de Silk market aangezien wij onze pakken moesten aanmeten.

Het diner was echt geweldig. Je kreeg een menu kaart die meer gerechten had dan ik kon raden en buiten de smerige dingen was alles zalig. We kozen uit ongeveer 10 gerechten zodat we een beetje konden variëren. We verwachtten dat de rekening prijzig zou zijn aangezien het een duur restaurant voor Chinese begrippen was, maar we betaalden ieder zo’n 6 euro. Nice dus. Propvol gingen we onze pakken passen, als gegoten zaten ze. Volgende dag zouden we ze kunnen ophalen, dus kon niet wachten. Die avond beetje gepoold en gezopen, want de volgende dag was het tijd voor panda’s

Draken bestaan dus nog welDraken bestaan dus nog wel
Draken bestaan dus nog wel

maar verkleden zich nu als boten
De Silk marketDe Silk market
De Silk market

Daar moet je dus zijn

Tot: 0.102s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 44; dbt: 0.077s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb