kinesiske mur - Michael blogger

China's flag
Asia » China » Beijing » Great Wall of China
January 26th 2014
Published: January 26th 2014

Kinesiske mur.... Det er vel en av de tingene her i livet man burde besøke om man har mulighet til det.

Vi gjorde det i går, og jeg angrer i alle fall ikke. Vi dro tidlig avsted med bil og kjørte ca 2 timer. Gikk så på muren i 3 timer nesten uten noen andre mennesker.

Været var strålende solskinn og faktisk ganske varmt til årstiden å være. Men det ble en ganske tøff tur med utrolig mye meget bratte trapper. Men når vi satte oss ned på en av våre mange pauser på muren, var det med en meget stor posjon ærbødighet og beundring for dette historiske stedet som muren jo faktisk er. Når man i tillegg da har en utsikt som faktisk strakk seg helt til Beijing, må man jo bare kalle for en av høydepunktene på turen selv om vi på langt nær er ferdige med ferien tviler jeg sterkt på at noe an komme til å overgå dette.

Når vi da også avsluttet turen med en veldig god lunsj på en restaurant ved foten av muren som nesten eneste gjester var dagen fullkommen .

IMG_0129IMG_0129
IMG_0129

Orginal del av muren

Tot: 0.179s; Tpl: 0.016s; cc: 11; qc: 61; dbt: 0.0985s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb