Den rejsende...

September 4th 2015
Published: September 1st 2015

KBH - BKK - PNH

Hej kære la familia

Så er ventetiden snart ovre, Lasse og jeg drager endnu engang mod Sydøstasien på nye eventyr! Denne gang hedder destinationerne Cambodia, Laos og Myanmar(Burma).

Vi tager afsted fredag d. 4. september hvor vi flyver fra KBH, og med et pitstop i Bangkok lander vi i hovedstaden i Cambodia, Pnomh Penh dagen efter om morgen. Vi kommer hjem igen d. 3. oktober. Så vi har en hel, dejlig, ekstra uge denne gang! LÆKKERT!

Og hvad byder de lande så på?

Landene, med hver sin sjæl, sine fortællinger og geografiske forskelligheder, byder på en blanding af spændende mennesker, dystre fortider, underlig (og GOD!) mad, storslået natur, vilde dyr, kæmpe grotter, floder, smukke øer, gamle koloni byer, vanvittige templer og meget meget mere.

Derudover udgør de tre lande, de sidste lande i det gamle Indokina vi endnu ikke har besøgt. Det er jo et hak i bæltet at have været i alle de indokinesiske lande - Vietnam, Thailand, Malaysia, Cambodia, Laos og Myanmar. Bum!

Summa summarum, der er grundlag for endnu et fantastisk eventyr sovset ind i Østens mystik, adrenalin og stærk mad 😊

Som sædvanligt har vi ingen planer for hvad vi skal, vi tager det som det kommer. Læser lidt i vores faste rejsepartner, Lonely Planet, hører hvad de lokale siger og ellers bare gør præcis som vi lyster. Hvis vi vil til venstre tager vi til venstre, til højre tager vi til højre...

Som lovet vil jeg prøve at skrive, og sende lidt billeder undervejs så i kan følge med på vores færd (hvis i altså gider 😊 ). Det er super hyggeligt, at vide at jeg har jer lidt med på sidelinien derhjemme.

Lidt blandede citatbolcher der rammer meget godt 😊

When overseas you learn more about your own country, than you do the place you’re visiting.” – Clint Borgen

To my mind, the greatest reward and luxury of travel is to be able to experience everyday things as if for the first time, to be in a position in which almost nothing is so familiar it is taken for granted.” – Bill Bryson

Our happiest moments as tourists always seem to come when we stumble upon one thing while in pursuit of something else.” — Lawrence Block

Traveling – it leaves you speechless, then turns you into a storyteller.” – Ibn Battuta

The gladdest moment in human life, me thinks, is a departure into unknown lands.” – Sir Richard Burton

PS. Fangede i Matador referencen?? :P

Knus

Rasmus

2nd September 2015

Ha en super FED tur lillebror
Hi bror, Jamen endnu en gang vil jeg følge dig på din færd, det er bare så hammer fedt og spændende og følge med her hjemmefra, altså du ved her i DK hvor efteråret er kommet og vi fremover vil holde os en temperatur på godt 15 grader - snøft... Rigtig rigtig rigtig rigtig GO tur junior, og pas nu RIGTIG godt på dig selv - ellers får du sku bank, jaja du er sku ej større end du sagtens kan ligge ned;-o) Vi ringes lige inden du smutter ikk.. KH. storebrormand

Tot: 0.181s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.146s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb