General impressions on Cambodia

January 7th 2018
Published: January 7th 2018

ENGLISH
The very first thing we noticed was the huge wage gap: you can see families living in shacks reminding us of favelas next to people living in beautiful houses. I also saw lots of buffalos in a field next to a big residence compound, which seems to us pretty unusual!We feel like in several years, Cambodia will look very different as they seem to be investing a lot in tourism (for example, the airports are brand new and very modern) and private companies from abroad are buying lands to develop. However, it doesn't seem like the money is invested in the right place. Dealing with garbage seems to be more of an issue than in any other country we have been in: the streets are disgusting and the smell is horrible.
Cambodia's history is dark and it is hard to understand that everyone who is over 40 has lived through/been affected by the Khmer Rouge regime.
Shaun thought that some of the Cambodian people were some of the nicest and some of the worst we've ever met. People in the streets trying to sell things, or people working in supermarkets or even in the airport were quite rude and grumpy but in restaurants and hostels, the people were very welcoming and nice.
In terms of food, one of the Cambodian specialty is Amok, another kind of curry, which was very nice.
I was a bit disappointed by Angkor Wat, which I was looking forward to (admittedly, it was one of the only places I had heard of before we started planning our trip to Asia): I was a bit too tired to enjoy it and it was very busy!
Overall, we had a very divided opinion of this very divided country: we really liked parts of it and didn't some other parts.

FRANÇAIS
La première chose que nous avons remarqué au Cambodge est l'écart entre les "classes": des gens vivent dans des cabanes qui rappellent les favélas à côté de familles vivant dans de belles maisons. J'ai aussi vu des buffles dans des champs à côté d'un super quartier résidentiel : plutôt inattendu !
Nous avons eu l'impression que dans plusieurs années, le Cambodge aura beaucoup changé : le gouvernement semble investir beaucoup dans le tourisme (par exemple, les aéroports sont tout neufs et très modernes) et des entreprises internationales achètent des terres pour les développer.
Pourtant, l'argent ne semble pas être investi dans ce qui nous semble être important (pour nous, petits européens) notamment les déchets. Nous n'avons jamais vu de rues aussi sales, et les odeurs sont souvent horribles.
L'histoire du Cambodge est sombre : tous les cambodgiens de plus de 40 ans ont été affectés par le régime des Khmer rouges.
Shaun a trouvé que les cambodgiens étaient à la fois les gens les plus gentils et les gens les moins polis. Les gens qui essaient de vendre des choses dans la rue et ceux qui travaillent dans les supermarchés ou même dans les aéroports manquent de respect et sont très malpolis, alors que les gens dans les hôtels et les restaurants étaient très accueillants.
En ce qui concerne la nourriture, une des spécialités est Amok, un autre curry.
J'ai été un peu déçue par Angkor Wat (qui était un des seuls endroits dont j'avais entendu parler avant que l'on commence à planifier notre voyage): j'étais un peu trop fatiguée pour vraiment apprécier la visite, et il y avait tellement de monde !
En conclusion, nous avons une opinion plutôt divisée de ce pays divisé, il y avait des endroits et des choses que nous avons vraiment apprécié et d'autres beaucoup moins !

Tot: 0.058s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.0401s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb