Sihanoukville 2

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » South » Sihanoukville
August 18th 2011
Published: August 18th 2011

Dagene her i Sihanoukville er ganske så deilige, vi nyter late dager på stranden, spiser god mat og drikker god drikke. Prisnivået har aldri vært lavere for vår del og vi lever som konger. Samtidig treffer det oss stadig hvor godt vi har det i forhold til de som bor her. Vi har sett små barn helt ned i 4 års alderen som går helt alene på stranden og tigger etter både mat, drikke og penger, yam yam sier de i ønske om restene fra middagen vår. I tillegg kryr det av selgere, også disse små barn. De selger smykker, solbriller, armebånd, ja til og med fyrverkeri. Litt lenger opp i gaten står skilt som sier at vi ikke bør gi eller kjøpe noe av barna. Dette er sosialarbeidere som ønsker å få barna tilbake til skole, ettersom det er foreldrene som har tatt de ut skolen, for at de skal tigge og tjene penger for familien. Det er innmari trist å se! Hjertet mitt blir virkelig delt i to, for jeg vil så gjerne gi barna både penger og mat, men vet at dette ikke er etisk riktig nå som jeg selv er sosialarbeider.
I dag har vi vært på øy hopping, jeg trodde vi skulle få se tre ulike øyer, men det var kun en vi fikk gå i land på. Denne kalles Bamboo Island, og er en stille og fredelig øy på dagtid. På kveldstid stiger nok temperaturen betraktelig ettersom dette er kjent som backpacker plass nr 1 i Sihonoukaville. Vi tilbraktre tre timer på denne øyen. Her var vannet så krystallklart som vi aldri før har sett, stranden hvit og helt idyll. Det eneste som la en demper for min del var hundene. Jeg er jo bare såååå redd. Jeg vet ikke hvem som kjipte seg mest av meg og hunden en av gangene jeg skvatt til og nærmest hylte fordi den passerte solsengen min… Hunden gjorde nemlig akkurat det samme :P haha.. Jeg er og forblir en pingle på akkurat dette området. De to andre øyene lå vi bare ankret opp inntil, her hadde de som ønsket det mulighet for å snorkle. Jeg holdt med i båten, men Aleksander hoppet ut i og fikk se både nemo, og sebrafisk.
Kvelden har vi tilbrakt på stranden. Vi gikk ned tidlig så vi fikk med oss solnedgangen, kjøpte oss noen gode drinker og slappet av. Bestilte oss så grillet biff med god tilbehør. Vi har det jammen godt =).
Vi drev lenge å lekte med tanken om å bli værende til Kambodsja, og droppe Thailand. Dette har vi nå lagt fra oss og reise tilbake til Bangkok i morgen. Derifra skal vi ta taxi til Hua Hin hvor de siste seks dagene av ferien skal tilbringes! Hotell, det må vi vel kanskje ordne i kveld? :P

Kyss, klapp og klem, vi er glad i dere hjemme =)

DSCN1543DSCN1543
DSCN1543

Meget spesielt skilt:P

Tot: 0.057s; Tpl: 0.018s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0074s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb