Paa varmt vand og kiks!

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » South » Phnom Penh
August 16th 2006
Published: August 16th 2006

Last episode: Full Moon, Daniel tog hjem, turen gik til Kuala Lumpur, saa Petrona Towers og var oppe i TV Taarnet (276m)!

Paa varmt vand og kiks!

- en novelle fra august 06

Daniel paa Amsterdam BarDaniel paa Amsterdam Bar
Daniel paa Amsterdam Bar

suey-suey billeder fra et suey-suey sted! For de uinviede betyder det smuk paa thai !
De Nyforelskede!De Nyforelskede!
De Nyforelskede!

Thea&Kasper... Et soedt par vi moedte, nyforelskede paa 3 aar! Faktisk en sjov historie, kender hinanden helt tilbage fra gymnasie tiden!
Solnedgang - Amsterdam BarSolnedgang - Amsterdam Bar
Solnedgang - Amsterdam Bar

Haabloes laekker solnedgang fra Amsterdam Bar! (Koh Phang Nan)
Full Moon #1Full Moon #1
Full Moon #1

Billeder fra Full Moon. Se tidligere blog hvis i vil se flere
Full Moon #2Full Moon #2
Full Moon #2

Billeder fra Full Moon. Se tidligere blog hvis i vil se flere
Street Smart i Kuala LumpurStreet Smart i Kuala Lumpur
Street Smart i Kuala Lumpur

Hvis du troede Beckham var Metro saa har du ikke set gutterne i Kuala Lumpur! Vi foelte os som bumser med daarlig stil sammenlignet med dem!
Street Smart i Kuala Lumpur #2Street Smart i Kuala Lumpur #2
Street Smart i Kuala Lumpur #2

De koerer god stil de unge knaegte i Kuala Lumpur!
Snol i KLSnol i KL
Snol i KL

Thea, Kasper og Simon gaar amok med at snolde i en slik-butik med verdens tyndeste forretningskoncept!
Pentronas TowersPentronas Towers
Pentronas Towers

Her kan man tale om en hoej bygning!
TV Taarnet!TV Taarnet!
TV Taarnet!

Saa faar i det! Fedt billed fra toppen af TV Taarnet i KL... Rocker fucker hoejt oppe!
Cataman CaveCataman Cave
Cataman Cave

Helligt sted hvor 1 million muslimere hvert aar valfarter til i januar/februar. (20 km fra Kuala Lumpur)
Thea&AbenThea&Aben
Thea&Aben

Aben & Thea var gode venner, men det endte altsaa med at den snuppede hendes noedder
Cataman Cave #2Cataman Cave #2
Cataman Cave #2

Cataman cave indefra...
Kan i kende hatten?Kan i kende hatten?
Kan i kende hatten?

Hvor den rejsehat dog ikke har vaeret henne! Her er vi kommet til Indonesien, Padang... Det var fra denne havn vores baad til Mentawai Islands sku ha gaaet fra! Vi tog som bekendt til Sibolga!
Kasper i IndonesienKasper i Indonesien
Kasper i Indonesien

Han sagde aerligt at det havde vaeret det fedeste land han nogensinde havde besoegt! Vi vaelger at tro paa ham! Her er han filmet ved havnen i Padang kort inden vi forlod ham og Thea!
Sibolga i det fjerne!Sibolga i det fjerne!
Sibolga i det fjerne!

Her ses Sibolga, nok for sidste gang i vores liv :)
Rottehullet (Phuket)Rottehullet (Phuket)
Rottehullet (Phuket)

Her ses hvor Salle (Simons far) har tilbragt tiden fra December til April! Hyggeligt sted med god betjening og verdens vaerste White Russians!
Velkommen til Phi Phi Don!Velkommen til Phi Phi Don!
Velkommen til Phi Phi Don!

Storslaaet natur venter os allerede fra faergen til Phi Phi!
Viking Cave - Phi Phi LeyViking Cave - Phi Phi Ley
Viking Cave - Phi Phi Ley

Vikinge Grotten paa Phi Phi Ley, en del af vores rundtur!
Spist af fisk - Phi Phi LeySpist af fisk - Phi Phi Ley
Spist af fisk - Phi Phi Ley

500 fisk i alverdens farver! Snorkling kan ogsaa vaere sjovt!
Storslaaet bugt - Phi Phi LeyStorslaaet bugt - Phi Phi Ley
Storslaaet bugt - Phi Phi Ley

Phi Phi Ley fortsaetter med at overraske!

suey suey Nik og Jay
Det kan betale sig at vente, glimrende rejseberetninger. I skriver saa man foeler man selv har vaeret der. Jeg kunne nok godt undvaere at vaere i Sibolga. Det lyder ikke rart der. Chaufforen der leger "kylling" med de modkoerende. DAMM Him.Jeg har set the Beach IRL og det var nothing much, men fantastisk med det klare blaagroenne vand og alle de fisk i fantastiske farver man kan roere ved. Ja vi taenker at "koldt vand" er en selvfoelge. Typisk selvfede europaere. at tage ting for givet. Det må have vaeret svaert at loesrive sig fra Monkey Beach, de ser meget soede og fraekke ud. Fortsat god tur. Pas på hinanden og tak for historien.

suey suey Nik og Jay
dejligt at høre fra jEr

Pas på maniacs
Fundet den her information om Cambodia. Road Safety: The Taxis are dangerous, especially around the borders. They are inexperienced drivers who careen down the highways at unsafe speeds. These kind polite people turn into maniacs behind the wheel. Potholes and rough roads slow down everything else.
17th August 2006

hey simon og søren. en lille bitte hilsen her hjemme fra regnfulde DK... er glad for at læse jeres blog. hils omkring jer ude i det store asien og ikke mindst på kho phangang hvis i nogen sinde tør komme tilbage dertil :) lev livet
17th August 2006

nåh, så kommer der lige et hej fra mig også, i brokker jer jo lidt ku jeg se...;-) lækkert at i får skrevet så meget og godt! håber ikke i skal køre mere med alt for mange sindsyge buschaufører - men det skal i nok...! det lyder jo godt, man kunne godt blive lidt misundelig når man ser de fantastiske billeder i har taget - altså bare en lille smule - næsten ikke altså...hmm håber bare i nyder det videre alt det i kan! godt i er ved at få styr på de små gulbrune mennesker der bare vil have jeres penge, de har vist deres helt eget regelsæt for livet dernede! pas på jer selv! super søde aber forresten. knus
20th August 2006

betænksomt
Kære Simon Alexandra og jeg er nu tilbage i Århus. Tak for dine søde ord om min far. Han blev begravet fra Frederiksberg Kirke, ved en meget smuk højtidelighed. Vi sluttede af på café Cilantro, det tidl. Prag, hvor vi i familien har holdt flere store fester. Så det virkede helt rigtigt at samles med venner og famile dér. Selv om det var sørgeligt, var der en varm og god stemning. Jeg var rigtig glad og rørt over den opbakning der kom fra alle. Og du er ude på den store Do Asia tour! Ud fra det lidt jeg har læst, lyder det som om I er godt i gang med at blive kloge på verden og jer selv. Det er rigtig sundt at komme fra velfærdsDK til nogle helt andre samfundsforhold, og finde ud af hvordan mennesker er der, på godt og ondt. Og sikke smukt der er. Hav det nu godt og pas på jer selv. Hilsner din fars kusine (hvad er man så? en tante af en slags. Lyder lidt "støvet"...) Milena
22nd August 2006

hey drenge
Nu er det vist på tide med en kommentar til bloggen- bedre sent end aldrig. Det var en rigtig god historie denne gang, hvor lyder jeres oplevelser fantastiske, vanvittige og spændende. Jeg kan jo godt se, at jeg skal rejse igen, for det kribler efter jeres beretninger og gode beskrivelser. Det lyder en smule vovet engang imellem, men i er jo heldigvis cool, så jeg er ikke nervøs(kun lidt). Alle de steder i besøger, er misundelsesværdige og det må bare være minder for livet. Glæder mig til at høre om Angkor Wat, det må i gerne skrive lidt om:-) Pas på jer selv, kh maria(simons søster)
4th September 2006

Hey
Hawdy Guys Nå nå I holder nok ikke hvad I lover, vi skulle have en snarlig opdatering efter vand og kiks, vi er jo nogen der følger med . He he
7th September 2006

HEJ Alle Læsere af denne blog
Er der nogen der har hørt noget fra Banditterne (Simon og Søren) efter den 20. august. Jeg bliver bekymret så det ville være rart hvis nogen havde hørt noget eller fået mail, bare så jeg ved at de har det godt. Hilsen Simon´s mor

Tot: 0.158s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 53; dbt: 0.0872s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb