255.den - presun do phnom phen (cez sihanoukvile)

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » South » Phnom Penh
October 10th 2018
Published: October 10th 2018

Rano pada rozhodnutie, presun do sihanoukville, tam dve noci a potom bud ostov koh rong abo nazad.

Chcel som tu este pobudnut jednu noc ale prichod choreho cloveka na dorm ma donutil na zmenu.

Ked som chori nevim co neinvestujem do singel izby a tez nepochopim 2 a viac ludi naco ostavaju v dorme, usteria tak hadam 2usd na noci.

Nuz pesi najskor behnute do pekarane na ulici 701 (su tam aj dve lokalne restiky). Kupujem malu pizzu a plneny dost velky kolac. Som sa neopytal na cenu, nakonec ma vysol kus 5k k, fakt sialena cena.

V bison tour oproti ubytku (tam mi povedal 4-5usd) zistene dopravy do sihanoukville, vraj 4usd, vedla cestovka vycapene 3usd. Zlavu nechcel dat, tak som sa presunul o 5m dalej.

Tu bez problemov, len pick up nebude, bo ludia su po sviatku ale majitelka, ze ma tam zaveze. To odmietam, pesi cca.5min.

Free vlak sa mi kupit nepodaril, ked som vsetko vyplnil a isel zaplatit vyskocila hlaska, ze min cena nakupu je 1usd. Na stanicu sa mi trepat nechcelo (30min pesi) a vlak od vytipovanych ubytiek stoji asi 5km.

Inak aj recepcny sa cudoval sume 0usd, tato suma bola len pri tomto spoje, ostatne za 5usd.

Na ubyku lezanie a ocuvanie jak kasle jedna obyvatelka.

Topanky umyte uterakom co bol k dispozicii a nieco po 10.15 smer champa mekong travel.

Na google maps maju same zle referncie tak som zvedavy.

V kancli nefungujuca free wifi, samy beloch.

O 11.00 prichadza bus, ale ide do pp. O par minut moj minibus pre 12ludi.

Neni plny, tak sedim v dvojke sam.

Vyrazame o 20.min neskor. Sa cakalo na jedneho pasaziera, nedosol tak ma smolu.

Cesta nahovno, same vymoly, drt na ceste co sposobilo prasenie.

Tu drt fakt nechapem, bolo to len na volakych usekoch. Mozno ju naviezli kvoli vymolom, tazko povedat.

Jeden dost divny anglan sa mi prihovara. Bol divny tak som dal zazracnu formulku nehovorim anglicky, nechcel tomu verit, tak som pridal nerozumiem ti, nehovorim anglicky a dal pokoj.

Potom komunikoval s fra babami (starsie pravnicky) ale len blbe poznamky.

A sme tu, v kurva pojebanom meste.
Mesto uplna stoka.

Vyskakujeme v zapadnutej pachnucej ulicke. Vsade bordel, zburane domy, stavenisko.

Vsetci pokracuju na koh rong, veru mal som aj ja.

Idem smer moje vytipovane ubytka na ulici 500.

Ocakaval som, ze ked sa dostanem na hlavnu ulicu bude zmena.

No nic, bordel, smrad, stavenisko, pokrikujuci tuktukary. Jeden prijebany motorkar se mnu isol 50m.

Medzi bordelom nove kasina, hotely. Vsetko pisane po cinsky.

Restiky tez cinske, ceny sialene od 3usd. Za hambac chceli 4usd.

Uplny otras, totalne som znechuteny.

Prichadzam do ubytka big easy. Sok pokracuje, pri stole hned 5kurev (je nieco po 13.00 vyzerali strasne), divno vyzerajuci belosi (prepity).

Obsluha tez uplne divna (pritepleny kokot sa o mna otrel ked som opustal dorm). Dorm za 5usd, pytam sa este na cenu busu nazad do kampot, pica, ze 8usd (isol som sem za 3usd)

Za ubytkom stavenisko, pred nim spinava ulica. Humus.

Pada rozhodnutie, idem nazad do fajn dedinky kampot.

Smrad v celom meste, rozkladajuce sa odpadky. Druha india, uz len chybaju ludia co seru popri ceste.

Prichadzam do cestovky, na dnes vsetko full.

Na ulici sa pytam kolko stoji bageta. Sefko nereaguje, chalan zadrel 5k, pri tom v rukach mal nachystanych 2.5k (neskor zistene, ze to bola cena zrejme za polovicku)

Prichadzam do capitol travel, moju destinaciu nerobia. Hned vedla je dalsia (na cenniku 5usd), sefko volade vola. Bohuzial full.

Odporuca mi ist k central marketu. (7 makara street).

Tu taxi (dodavka) za 8usd.

Nist kupujem bagetu (cela ca 5k, v pp ma dobre odrbala ked som platil za polku 4k) dostavam caj, a premyslam co dalej.

3 alternaitvy, ostat tu, ist na koh rong alebo pp.

Po jedle este zastavka na capaka.

V meste som videl dost starych bielych. Samozrejme aj dost cinanov ale im je jedno ked sa zavru do luxusneho hotelu, sem tam spravia organizovany vylet a potom su cely nadseny aka je kambodza super.

Nieco podobne ako ked idu ludia do egypta all inclusive a pritom nohy z hotela nevystrcia a budu rozpravat aka je to nadherna krajina s pyramidami a krasnym morom.

Nuz z piva, uz v lepsej nalade (najedeny a trochu chmelu) do predajne fastbootu na uz spominany ostrov.

Chlapik chcel za spiatocku 22usd, tak skusam ci da 20usd (to som nasol v lp 2016). Tvari sa, ze hej ale ide to overit u druheho chlapika, ten nie. Tak sa podrbte (mozno to ale bola realna cena).

Idem k cestovke sorya. Bus do pp ide 16.30. Tak to berem a serem na celu tuto stoku. Ako ked (tazko povedat kedy) sa to tu vybuduje, bude to tu super ale samozrejme ceny budu nehorazne.

Odbieham do supermarketu kupit vodu (uplne draha) a davam aj pivo nech sa mi obalia nervy a lepsie sa mi cestuje.

Volako mam malo penez, nevim ci som ich tolko ozaj minul abo som ich niekde vytratil. Dnes rano ked som platil minibus, tak mi vypadol 1usd, som si to nevsimol ale chlapik v cestovke ma na to upozornil.

Bus velky (vip), kopa miesta na nohy, dokonca fasujem aj malu vodu.

Potesilo upozornenie, ze dopravca neni zodpovedny za stratu veci a to som dal batoh do podpalubia.

Do pp dojdem okolo 23.00, tipujem o polnoci spim v posteli. Idem do capitolu a zajtra hned smer battambang.

Podla mna ten free vlak nebude fungovat. Sak to by bolo vypredane nonstop a cul som tam videl z 5 voznov 3 prazdne.

Ono keby bolo pp v pohode mesto asi tam ostanem dalsu noc ale fakt tam neni co robit. No uvidim este rano.

Tak som nasrany, ze serem na celu kambodzu a asi vypustim aj siem reap a ten ich slavny predrazeny angor wat. O nom mam pochybnosti uz od kupy letenky.

Nahradny plan mam kanchanaburi, podla pin z taipei je to tam super alebo hua hin a samozrejme bangkok. Toho zubara tam asi nedam, bo dojdem piatok, ak by ma objednal na sobotu este ok ale nedela nevim, bo pondelok uz letim.

Este jak som nasrany (samozrejme aj moja blbost, bo nikto mi toto skurvene mesto neodporucal) normalne uvazujem nechat prepadnut vsetky letenky co mam kupene (mimo iranu) a kupit hned cul do indonezie, taiwanu abo filipin.

V poloprazdnom buse rodina s malym dietatom (max3roky).

Dogrcalo sa to, furt to reve. Tak nadherna 6 hod cesta.

Sofer ide pomaly, furt trubi na motorkarov nech mu uhnu z cesty.

Popri ceste samozrejme ziadne reflexne znacenia ale povrh lepsi nez z kampotu.

Neplanovane dve zastavky, naberali sme dvoch ludi, jednu peknu opicku.

Najsmradlavejsi clovek v buse som ja. Zajtra uz musim nahodit ciste veci.

Jedacia zastavka, davam predrazenu nudlovu polivku.

Jo a lea asi v stokholme nebude, bo leti do slovinska kvoli psovi (asi kazdu chvilu skape). No jej priatel hej.

Do pp prichadzame cca po 5hod.

Zastavka je pri central marketu.

Na hoteli mi opat kopiruju pas aj s vizom, dostavam rovnaku izbu ako minule.

Vybehnutie kupit listok na zajtra, ale uz zavrete, no bus ide kazdu hodinu.

Jedlo nikde nic, len zas debilna nudlova polivka. Na to im serem a davam radsej dve piva.

Na izbe nahadzane ubytka do mapy. Mali by zacinat na 5usd

Fakt serem na celu kambodzu aby okolo 22.00 bol problem kupit jedlo v azii a hlavnom meste. Skandal.

Vonku je asi daka live koncert (zrejme este i dnes je svatek).

No poznam tieto koncerty z laosu. Muzika hrala a pripecenci sedeli pri stoloch pod podiom a tlacili do hlavy.

Zajtra resp pozajtra sa rozhodnem o thajsku. Len si musim dat bacha, bo po zemi dostanem len 15dni free vstup ale malo by to vidat.

Wizzair nepotesil, od 1.11. Zavadza rovnake podmienku ako ryanair s batozinou 40x30x20 (s nimi mam iba jeden let) povolena ako prirucna.

Mini pizza a kolac : 10k k
Bus kampot - sihanoukville (champa travel 11.00hod) : 3usd
Bageta velka : 5k k
Male capovane pivo : 1usd
Bus sihanoukville - phnom penh ( sorya bus 16.30) : 8.75usd
Voda 1.5l, male pivo : 1.25usd (0.6+0.65)
Beef noodles polievka na odpocivadle : 2usd
Capitol hotel, singel, fan, share sprcha : 6usd
2xmale plech pivo : 5k k

Tot: 3.702s; Tpl: 0.041s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0448s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb