Siem Reap

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » North » Siem Reap
September 2nd 2012
Published: September 2nd 2012

We waren terug helemaal de oude en besloten naar Siem Reap te gaan. Sorya is een goede busmaatschappij. We kregen de normale localprijs van USD$5. Soms probeert men je meer aan te rekenen. Het eerste wat ze vroegen was 'waar verblijf je'? We zeiden Battambang my homestay en onmiddellijk kregen we het juiste bedrag! Raar hé?

In Siem Reap werden we opgehaald door de tuktukchauffeur van onze guesthouse. Deze keer niet zo'n warm onthaal als bij de homestay in Battambang. We beseften dat we daar echt met ons gat in de boter waren gevallen. Na een wakkere nacht vroegen we of we van kamer mochten verwisselen. Het is niet leuk om reclamerende mensen te horen om 6 uur 'smorgens aan de receptie. Ook konden we de receptionist horen snurken tot in onze kamer. Jawel, de oordopjes hadden we in!
Gelukkig bleek dit geen probleem te zijn, en dus verhuizden we. We huurden een fiets in de guesthouse en fietsten naar Angkor Wat. Angkor Wat is een tempelcomplex uit de 9e en 12e eeuw. Hindutempels, Boeddhistische ruïnes en een magnifiek park eromheen. We fietsten de eerste 3 km naar de ingang. Een ticket kost USD$40 per persoon (3 dagen ticket) daarna werd het nog es 3 km naar het begin van het park. Fietsen is echt wel de leukste manier om het park te bezoeken. Op eigen tempo kan je alles zien en verschillende keren terug komen om andere tempels te bezien. We begonnen aan de verkeerde kant (tjah) en hielden Ankor Wat voor het laatste. 18 km op de piepende fiets rondom het 1e stuk van het park. Amai, ons achterwerk deed serieus zeer!

Het is één van de mooiste ruïnes en oude tempels die we al gezien hadden tijdens onze reis.

Tot: 0.12s; Tpl: 0.017s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.0101s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.3mb