Blogs from Armenia, Asia - page 4

Asia » Armenia July 3rd 2019

Skore vstavanie, vyplatenie ubytka a smer vypadovka. Stop zacinam az za pamantikom dvoch tvari a policajnou stanicou. Cakacka na prve auto asi 10min Nakladiak co ma odvaza na krizovatku smer armensko. Inak skoro v kazdom druhom aute co slo, bol vojak. Zacina druhy stop. Moc aut tymto smerom nejde. Najhorsi je, ze sa ku mne pridava babka co chce tiez odviest. Tak sanca na auto opat miziva. Nastasti to na slnku dost dlho nevydzri a ide nazad do tiena. Hned ako odchadza mi zastavuje autak. Pytam sa ci zobere aj babku, nie. Odvazaju ma len par km ale neva aspon som blizsie k mojej zastavke, mestecku vank. Vyhadzuju ma medzi obilnymi poliami. Velmi pekne to vyzera. No s autami bieda, premavka skoro nulova. Prichadza ku mne chlapik, co tu caka na spolupracovnika. T.j. zas sa moja ... read more

Asia » Armenia » South July 2nd 2019

Z ubytka vypadnutie az nieco po 10/00. Vonku pekny slnecny den. V pekarnicke na hlavnej ceste kupene chutne ranajky. Tie zjedenie na muriku pri pumpe kde sa predavaju auta. Najskor som bol v tom, ze pojdem kuknut pevnost tigranakert ale rozmyslel som si to a pochodujem nazad do kopca na kruhac kde je fontana. Na lavickach stary paprdovia. Cestou na ulici hrali damu dvaja taxikari, dost dobre to vyzeralo. Maly stolik, mini stolicky. Na lavicku si ku mne prisada chlapik. Tak mensia konverzacia ohladne futbalu. Chlapik pracuje v moskve, odtialto ma zenu. Prichadzaju deti ale tie ani rusky ani ang nevedia. Presun k druhej fontane smerom k fut. stadionu. Ta nesla ale bol tu pod stromami chladok, tak len sedenie na lavicke a sledovanie okoloiducich, hlavne armenky samozrejme. Tie co som si vsimol nosia uplne neatraktivne ... read more

Asia » Armenia » South » Artashat July 1st 2019

Ako predpokladala predpoved rano zatiahnute ale nastastie nie dazd. Odovzdavam kluc, vyplacam a pomaly presun na nove ubytko. V stanku kupene ranajky, dva sladke rozky plnene orechovou naplnou. S tym ale problem kde to zjest, ziadne lavicky. Nakonec sa postastilo. Prechod cez cestu konecne civilizovany ked auta zastavuju a clovek sa nemusi obavat o svoju bezpecnost. V banke menim mensi obnos. Kurz lepsi nez v zmenarni, sice len o 1d ale lepsi. Prichadzam na ubytko, dom pootvarany ale nikde nikto, nuz nechavam batoh na poschodi s listockom, ze sa vratim. Idem si odbyt povinnost a pesibusom navstivit pamatnik na zaciatku mesta, v pohode v pesej dostupnosti. Mesto oproti vcerajsku uz plne ludi. Na ulici aj par pekarnicok, tak uz viem kde dam zajtra ranajky. K pamatniku tatik patik sa ide dol kopcom tak pohodicka. Pri poslednej ... read more

Asia » Armenia June 30th 2019

Vonku pod mrakom a dost zima. Nasadzujem dlhe nohavice a bundu. Najskor som chcel zmenit ubytko za lacnejsie ale kedze idem na dost dlhu turu do shushi a vonku to vyzera na dazd ostavam tu, bo s batohom, i ked malym, sa mi nechce pochodovat po horach. A nechavat ho tu tiez nechcem, bo ubytko je dost mimo centra. Majitel mi dava na seba cislo a vyrazam na janapar trial. V potravinach pri ceste kupene ranajky, sladke kolaciky. Cesta do mierneho kopca, asfaltka sa meni na polnacku. Domy dost schatrale. Napajam sa na modru znacku a po sirokej polnej ceste zacina mierne klesanie. Bohuzial obloha neni jasna, obcas mrholi ale do pohody aspon sa mi telo po horucavach trochu ochladi. Vyhlady kvoli oblacnosti nic moc ale ta postupne opada a fajn krajinka okolo. I tu popri ... read more

Asia » Armenia June 29th 2019

V pohodicke vyspaty. Na ranajkach zabozrutia rodinka. Jedna z nich je dobrovolnicka v jerevane. Ostatok familie ju sem dosol kuknut. Cinanka opusta ubytko velmi skoro, ide k dakemu blizkemu jazeru. Rozlucka s domacou, ta nestastna, ze som u nej nemal veceru. Idem na vypadovku smer karabach. Zacina stop na slnku, nik nezastavuje, tak po 25min presun asi o 100m vyssie do tiena. Este ani nestacim dat dole batoh uz mi zastavuje lada niva a dnu sofer a riaditel miestneho lesneho zavodu. Riaditel prisiel prave z lvova, kde bol na konferencii. Mam obrovske stastie bo ma privazaju az k lanovemu mostu v khndzoresk. Ako sme vosli do dediny, tak trubenie a zdravenie vsetkych obyvatelov. K mostu sa ide polnackou. Na parkovisku i v okoli zname tvare, vsetko ludia co som sa pokusal stopnut. Boli isto prekvapeny ako ... read more

Asia » Armenia June 28th 2019

Japonci tu boli len na noc a tiez sa ponosovali ake to tu je drahe. Nechapem teda co si teda nebokli lacnejsie ubytko / bola taka moznost/. Cinanka dnes ide na hupaci most v dedinke khndzoresk, ja to mam v plane cestou do nahorneho karabachu. Japonka z izby odchadza. Po jej vzore som si nabalil nieco na dnesnu turu. Slapem si cca 2.5km nakoniec mesta a zacina stop. Slnko opat pecie a ziadny tien. Aut ide dost ale nikto nic, nakladiaky nestopujem bo kopec. Nakonec po 15.min mi zastavuje zasa stara lada, chalani ma vyvazaju asi 5km, idu na ryby. Po 5.min mi zastavuje lada niva. Ujko ide do shinuhayr co je asi 2.5km od lanovky do tatova, tak paradicka. Ujko je na lanovku pysny. Vyhadzuje ma v dedine, tam nic, osarpane domceky, sem tam obchodik ... read more

Asia » Armenia » South June 26th 2019

Dobre vyspaty o 9.00 smer ranajky. Tetule davam listok, vzapeti mi prinasa caj, pecivo, syr, maslo a vajcia na tvrdo, no a este dzem. Tetula beha jak splasena, evidentne nestiha. Kluc som nechal len vo dverach. Este raz prehliadka mini mestecka, relax pri spievajucej fontane, ta samozrejme teraz bez hudby a farebneho doplnenia. Zacina daky protest, ujko s megafonom a neakym papierom. Nikto sa k nemu nepridava ale dalsi ujko ho toci na mobil. Isto z toho zostrihaju poriadnu demonstraciu a pri tom len stary panko vykrikuje na ulici. Po uliciach chodi aj zenska policajna hliadka. Parkujem v kaficku v parku s fontanou bez vody. Davam ladove kapucino, uplna blbost. Zacina moj presun na koniec kapanu. Zacina stop, dost aut ale nik nezastavuje. Zrazu jeden chlapik s dcerou, ze ma vyvezu na uplny koniec kapanu. Ok ... read more

Asia » Armenia » West » Yerevan June 26th 2019

I've come up in the world. When I taught at AUA (American University of Armenia) in the summers of 2006 and 2007, I would find a gift basket waiting for me in my apartment when I first arrived. Typically, it would include a packet of crackers, a hunk of cheese, and a tomato. I'm back again, this time not as a lowly visiting professor, but as an external reviewer for the AUA Computer Science programs. This time my gift basket contains sweet rolls, a candy bar, and a banana! Sunday, June 16, Bloom's Day I used my free day to wander the streets of Yerevan, Armenia's capital. Appropriately, it's Bloom's Day, the day James Joyce's character, Leopold Bloom, wandered the streets of Dublin. Unlike Bloom, I do not encounter metaphorical witches and monsters. Instead, I fill-in ... read more
"Buy art or flash boobz" (Graffiti outside my hotel.)
12 Club with Saro
Kanye jumps in a lake

Asia » Armenia » South » Kapan June 25th 2019

Noc totalne nahovno. Postel mala, trcali mi nohy, neuveritelne teplo a kokoti nechali rozsvietene na chodbe. Takze tu dalsiu noc neostavam. Co som nakukol do nemcovej izby, ten tam mal fan. Nemec siel na marsutku o 7.30 co ide smer jerevan, v rovnakom case ide aj smer goris, potom uz nejde nic. Vyplacam ubytko i veceru a okolo 9.00 zahajujem vystup na blizku pevnost. Prechadzam mini centrum, dedkovci opat v parku na lavicke. Idem k miestnemu kostoliku pod drobnohladom jedne zenskej. Male mesto, kazda cudzia tvar je tu dokladne skumana a sledovana. Kostolik zavrety. Pomedzi cinziaky stupam vyssie k horam. Za cinziakmi sa davam doprava a po polnacke idem k pevnosti. No k pevnosti,je to len jedna mala buda z kamena. K nej musim vyslapat kopec, cesta ziadna, tak idem rovno za nosom. Na vrchole ma ... read more

Asia » Armenia » South June 24th 2019

Dnes moj posledny den v irane. Ranajky len keksi zo vcera, bo cestou nic co by stalo za poziven. Vypadovka na hranice smer armensko. Slnko opat pecie ale mam stastie, je tu tien. Podla recepcneho taxi stoji 600k r, ja mam len 260k r. Zacinam stopovat pod drobnohladom vojakov z asi 300m vzdialenej budovy. Aut moc nejde, po 10min stastie a zastavuje mi kamionista, ten bez navesu. Ang nevi ale to nevadi, uz sa vezem na hranice. Ponuka ma cajom a ruky nohy funguju. Ukazuje mi vizum do nahorneho karabachu. Cesta nadherna popri hranicnej rieke s azerbajdzanom. Udolie, kanon, no krasa. Naozaj pekne ukoncenie iranskeho tripu. Varuje ma pred armenskymi cestami, vraj su v zlom stave. Zastavka v neakom mestecku kde mi kupuje rusku zmrzlinu. Moc aut tu nechodi. Azerbajdzanzke uzemie konci a nastupuje armenske. Na ... read more

Tot: 0.139s; Tpl: 0.005s; cc: 7; qc: 68; dbt: 0.0664s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb