armeina ,iravan

Asia » Armenia
December 28th 2014
Published: April 28th 2015

سفر به دور دنیا با دوچرخه با بردن دوچرخه ها به ارمنستان با اتوبوس به همراه مامان و خواهرم شروع شد.تقریبا ۲۵ ساعت تا ایروان راه بود،تو اتوبوس ما با گروهی سخره نورد و یه پدر و دختر دوچرخه سوار آشنا شدم ،بعد از مدتی نرسیده به مرز باجگیران متوجه شدم اونا برای دوچرخه هاشون پولی به راننده ندادند و به من هم گفتند این همه پول برای دوچرخه زیاده و خلاصه بعد از کلی جر و بحث با شاگرد راننده که تلاش میکرد با احمق فرض کردن بنده این پول زور و ۳۰۰ هزار تومن بگیره راضی اشکزدم به ۲۰۰ بعد هم که رسیدیم لب مرز گفت باید دوچرخه و همه باراتون برید پاسپورت کنترل و منم گفتم دوچرخه چرا ،گفت باشه پول الان بده که نخوای به زحمت بیفتی ما هم به پلیس میگیم بار خودمونه ،ولی تو اصلا راجع به پول رفتی تو با هیشکی حرف نزن ،منم که شک کرده بودم به این رفتار مشکوک ،از اونها اصرار که پول الان بده و منم گفتم رسیدم مقصد پول میدم ،و خلاصه اینکه به هر طریق بود با ناراضایتی ۱۵۰ تومن بهشون دادم ،ولی چقدر بهتره که این موضوع و به یه مرکز اتوبوسرانی اطلاع رسانی کنیم تا یه نرخ ثابت مثل همه جای دنیا و مثل هواپیماییها برای بار اضافی باشه ،شرکت این اتوبوس گیتی سیر بود که معمولا اغلب سفرهای ترکیه گرجستان و ارمنستان با این شرکته.

ایروان شهر قشنگ و تاریخیه ،و جالبه در یه کشور همسایه به این نزدیکی چنین تفاوتی در سبک معماری شهر که بیشتر میدانها و خیابانها اصلی شبیه به اروپا و همینطور مد و فشن و سبک زندگی مردم‌ وجود داره .

کلیساهای قدیمی بسیار زیبا از جاذبه های ارمنستان به عنوان یکی از اولین کشور تماما مسیحی و تمدنی بسیار غنی در زمینه مسیحیت ،و مردمی خوب و آروم و بسیار شاد

دریاچه سوان و کلیسایی قدیمی حدودا ۶۰۰ ساله ای در بالای تپه و رستورانی ایرانی در کنار منظره زیبای دریاچه با کلی ایرانی شاد که همه دور هم شاد بودند

و چند کلیسای قدیمی گریگوری ها در چند کیلومتری ایروان و جایی تاریخی به نام گارنی که بسیار شبیه به روم در ایتالیا از جاهای به یاد موندنی ارمنستان بود

Tot: 0.044s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0242s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb