140.den - shushi tura

Armenia's flag
Asia » Armenia
June 30th 2019
Published: July 2nd 2019

Vonku pod mrakom a dost zima. Nasadzujem dlhe nohavice a bundu.

Najskor som chcel zmenit ubytko za lacnejsie ale kedze idem na dost dlhu turu do shushi a vonku to vyzera na dazd ostavam tu, bo s batohom, i ked malym, sa mi nechce pochodovat po horach. A nechavat ho tu tiez nechcem, bo ubytko je dost mimo centra.

Majitel mi dava na seba cislo a vyrazam na janapar trial.

V potravinach pri ceste kupene ranajky, sladke kolaciky.

Cesta do mierneho kopca, asfaltka sa meni na polnacku. Domy dost schatrale.

Napajam sa na modru znacku a po sirokej polnej ceste zacina mierne klesanie.

Bohuzial obloha neni jasna, obcas mrholi ale do pohody aspon sa mi telo po horucavach trochu ochladi.

Vyhlady kvoli oblacnosti nic moc ale ta postupne opada a fajn krajinka okolo.

I tu popri ceste dost vrakov aut.

Po asi 3hod a 14km zacina stupanie do dedinky shushi.

Tato cast tury bola lahucka a v klude som ju mohol preskocit, nic extra cestou nebolo.

V shushi prechadzka hradnou branou. Za nou v opevneni restika, miestna hudba. Za slnecneho pocasia isto fajn miesto.

No ja idem do restiky old shushi co je nad tur.info centrom.

Som tu jediny zakaznik. Priestory i obsluha prijemna.

Obsluhuje tu otec a jeho asi 11rocny syn. Je nedela tak asi vypomaha a pomali sa zauca.

Je mi odporucena miestna specialita kourkoor. Nemam sajnu co to je.

Prinasaju mi hrncovity tanier, v nom maso a sosovica. Uplne skvele len mi chyba chleba bo je to dost mastne.

Tak klopem na kuchynu. Hned mi aj par kuskov prinasaju, spolu s elektrickym zvoncekom ak by som este nieco potreboval.

Riadne napraskany sa vyberam dole do infocentra.

Tetula mi dava rady co vidiet. Pytam sa na zdemolovanu dedinku agdam. Vraj bez sance sa tam dostat. Ak by sa mi to aj podarilo tak vojaci ma hned transportuju do hlavneho mesta na ministerstvo. Dedinka je velmi blizko hranice s azerbajdzanom, uhlavnym nepriatelom nahorneho karabachu resp armenska.

Zacina prehliadka mestecka.

Cinziaky, domy dost porozbijane ale pomalicky tu fici rekonstrukcia.

Niektore cinziaky vyzeraju nasledovne. Horne poschodie v dezolatnom stave, neobyvane, nizsie obyvane ale stav nic moc, potom zas dalsie rozbite poschodie bez najomnikov a zas ok poschodie.

Francuzi to tu dost dotuju.

No i tak dost depresivne mestecko vzhladom i na zachmurenu oblohu.

Ghazanchetsots katedrala je moja zastavka.

Prave je tu jedna tour.

Katedrala pekna, dnu vyzdoba velmi jednoducha.

Prave tu prebiehal krst dietata.

Turisti / nie zapadny ani sikmooky/ sa tu fotia ostosest, rozne pozy pred oltarom.

Pred katedralov predajcovia suvenirov, zjednavat nechceli.

Pokracujem k vyhliadke jdrduz.

Tu nudiaci sa straznik.

Cez luku prichadzam k okraju skalnateho masivu, vyhlad paradny. Uz len to belase nebo chyba.

Toto miesto je idealne na piknik.

Okolo ruiny mesity, ktoru opravaju sa napajam nazad na znacenu tur.trasu.

Polnacka, klesanie a kravince.

Prekracujem malu branku a klesam po skalach az na pole.

Tu stracam znacenie, tak trocha bludenia ale vdaka offline mape nachadzam cesticku.

V poli nebolo ziadne znacenie, to nastupuje az na skalach.

Mierne klesanie a super vyhlad na tiesnavu hunot.

Na druhej strane odstavene auta. I tu je tur.chodnik. Ludia na druhej strane vyzeraju uplne prtavy.

Pod skaliskami stary cintorin s fotogenickymi nahrobkami.

Od neho dost strme klesanie.

Prechod stareho kamenneho mosta a uz som pri rieke.

Tu miesto na kemping, predajcovia jedla a rozpadajuce sa nizke kamenne budovy.

Machove prostredie, rieka, skaly, stromy, uplna paradicka.

Nasledujem znacenie. Cesticka pekna.

Chlapec snaziaci sa na udici z konara chytit dake ryby.

Prichadzam k daznikovemu vodopadu.

Ten velmi pekny, machova kopula po ktorej steka voda. Nie silno ale len tak decentne. Da sa ist i pod kopulu, tam mensia jaskynna vyzdoba.

Drevenny rebrik co sluzi ako most a uz som na druhej strane.

Po par metroch miesto na opekanie s velkou domacou rodinkou.

Chlapi hraju karty, deti sa jasia a zeny chystaju jedlo.

Prichadza nezazivne stupanie medzi stromami, vyhlady ziadne.

Opat sa spusta mrholenie.

Most a uz som zas na druhej strane rieky.

Cesta uz polnacka pre auta a otvoreny priestor.

Opat pekny pohlad na roklinu, len mrholi tak skoda.

Stupacka, opat kravince a zrazu clovek pod vplyvom s puskou.

Prehodenych par viet a konecne pridenie na vrchol dedinky karintak.

Opat domy dost porozpadane.

Ha, na mape je do tejto dediny zakreslena cesta avsak je to cisto len polnacka, ktora stupa do kopca.

Premavka skoro ziadna.

Po 10.min stupania ma obiehaju dve auta, druhe mi zastavuje.

Chalan na dodavke ma vyklada v shushi na zastavke marsutky.

Tu sa pytam omladiny kedy asi ide. Nic mi nepovedali len si robili srandu, tak prva negativna skusenost s domacimi.

Cakal som 15min, jeden z omladiny furt chracal na zem. Uplne nechutne, tak som sa zdvihol a siel na vypadovku.

Opat mrholi, mensia hmla ale ta po zostupe dole kopcom pominula.

Pri neakom muzeu, tych je v tomto mestecku kopa, zastavka na marsutky, pytam sa chalana kedy ide. Kuka na hodiny, 1740, vraj uz nejde

Zdviham palec a postupne pokracujem na vypadovku.

Zastavuju mi chalani a uz sa vezem do hlavneho mesta.

Za shushi na kopci pomnik s tankom, bohuzial nezastavujeme.

Pytaju sa kam. Tak reku jest a pit.

Vykladaju ma v centre mesta pred restikou tashir pizza.

Dnu skoro samy vojaci.

Tych bolo vela i v shushi. Dvaja aj so samopalmi si pochodovali po meste.

Objednavam si malu pizzu a ona bola fakt mala.

Obsluha sa tu veru nezastavila. Stale prichadzali a odchadzali novy ludia.

Jeden chalan tu mal cisto nastarosti len dokladanie napojov do chladnicky.

Po jedle smer ubytko s mensou prehliadkou centra.

Centrum mesta oproti zvysku co som zatial videl z armenska velmi moderne, dost to to rekonstruuju.

Fajn kruhac v ktorom je parcik s fontanou, prezidentsky palac tiez pekny. Stylovy hotel s velkym vnutornym bazenom.

Fajn stadion, ktory hned znackujem. Stihol som 10min pripravneho zapasu.

Zastavka na kebab. Majitel velmi zhovorcivy.

Na ubytku padnutie do posteli a spanok.

Zajtra ma prsat tak tu ostanem este jednu noc avsak zmenim ubytko. Pojdem do odporucaneho raffo and karin, dorm je tam za 3000d

3xkolacik : 380d
Kourkoor, pivo, chleba, sprepitne (old shushi) : 2500d (1500+700+100+200)
Mini pizza, flaskove pivo (tashir pizza): 1610d
Kebab : 800d

Tot: 2.429s; Tpl: 0.04s; cc: 6; qc: 53; dbt: 0.0524s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.4mb