135.den - kapan


Advertisement
Armenia's flag
Asia » Armenia » South » Kapan
June 25th 2019
Published: July 2nd 2019
Edit Blog Post

Noc totalne nahovno.

Postel mala, trcali mi nohy, neuveritelne teplo a kokoti nechali rozsvietene na chodbe.

Takze tu dalsiu noc neostavam. Co som nakukol do nemcovej izby, ten tam mal fan.

Nemec siel na marsutku o 7.30 co ide smer jerevan, v rovnakom case ide aj smer goris, potom uz nejde nic.

Vyplacam ubytko i veceru a okolo 9.00 zahajujem vystup na blizku pevnost.

Prechadzam mini centrum, dedkovci opat v parku na lavicke.

Idem k miestnemu kostoliku pod drobnohladom jedne zenskej.

Male mesto, kazda cudzia tvar je tu dokladne skumana a sledovana.

Kostolik zavrety.

Pomedzi cinziaky stupam vyssie k horam.

Za cinziakmi sa davam doprava a po polnacke idem k pevnosti.

No k pevnosti,je to len jedna mala buda z kamena. K nej musim vyslapat kopec, cesta ziadna, tak idem rovno za nosom.

Na vrchole ma caka kamzik,no nie zivy.

Vyhlad pekny na dedinku v udoli.

Zacina zostup a smer obchodik na hlavnej ceste.

Predemnu jeden clovek. Ararat konak sa mu zda drahy, tak kupuje podpultovu domovinu, ja len korbaciky. Takto zrana hned chlastat kto to kedy videl.

Po jedle na muriku, zacinam stopovat.

Hned prve auto, bmw a dnu dvaja vojaci. Idu len do kajaran, moj ciel je kapan. Nevadi, uz sedim dnu.

Klasicka konverzacia. Po chvili stojime, nieco neni ok s motorom ale po kontrole vnutornosti pokracujeme.

Co ma prekvapilo tak maju motor prepojeny s mobilom neakou apkkou. To som este nevidel.

Povrch cesty nic moc, dost to nadhadzuje, obcas diery zasypane kamenmi.

Okolie vsak uzasne, genialne zelene hory, sme v dobrej vyske, tak nadherne vyhlady do dolin. Cesta riadne klukata.

V jednej zatacke stoji odstaveny iransky kamion, sofer ho vytrubil a spolujazdec mu rucne ukazal co si o nom mysli.

Zastavka na doplnenie pitneho rezimu.

Pekna fontanka s vodou. Ta vyteka z pekne tvarovaneho kamena.

Prechadzame kajaran, chalani ma vyhadzuju asi 2.5km od mojho medzi ciela baghaberd pevnosti.

Na taku malu vzdialenost nema zmysel stopovat (neskor sa to ukazalo ako chyba).

Idem po hlavnej, obklopuju ma hory, pevnost vyzera len torzo.

Odpajam sa od hlavnej a ide sa k pevnosti.

Obchadzam neaku straznicu ale nik tam neni.

Pevnost ozaj len mury ale vyhlad pekny.

Batoh odlahcujem o nalepku a par servitkov, uz musim kupit/slohnut toaletak.

Lovim kesku, ta bola naposledy navstivena v roku 2018, berem tb, owner sa isto potesil.

Zostup na hlavnu a pesibusom po vedlajsej k dalsej medzizastavke vahanavank monastery.

Obcas neake ohradene miestecko, to vyzeralo ako chatky na vikend.

Prichadzam k lesnej ceste co by mala viest ku klastoru, no tu brana, vracat sa isto nebudem. Je tu diera, tak sup a uz som v ohradenom priestore.

Cesticka neskor hustne porastom, stracam sa.

Nachadzam spracny smer ale nemozne to prejst, kopa malin a ineho bodlaveho porastu.

Podla map je tu este jedna cesta, no ta neexistuje, opat porast.

Neostava mi nic ine ako navrat na asfaltku. Klesam dole, podla mapy par domov a lesna cesta. No pica, zas brana, ta sa neda obist, s nevolou zahajujem cestu nazad.

Nastastie nie az na samotny zaciatok.

Zacina klesanie okolo elektrarne, v mape na hlavnom tahu restika, tak dorazam vodu.

K restike stupak a sok, je zavreta.

K odbocke ku klastoru cca 2.5km opat nema chybu stopovat (a opat chyba)

Minam dalsiu zavretu restiku (teda len budu).

Smer klastor, stupanie, podla mapy by mala byt k nemu skratka, neni, treba sa drzat asfaltky.

Pod klastorom piknik domacich (na stoloch zvacsa vodka), medzi sebu si sepkaju come on here, no nekricia to po mne tak pokracujem.

Podla mapy tu mala byt kaviaren. Je tu len zabedneny stanok.

Klastor pekny, neskor prichadzaju do kostolika dvaja domaci, sa prezehnali a pokracovali dalej. Siel som i ja. Lovim dalsiu kes a klesam k odbocke na halidzor pevnost.

Asfaltka sa meni na polnacku.

Idem popri psychiatrickej liecebni, obcas chatky.

Sily mi ubudaju, bo nemam vodu ani co jest.

Znacenie k pevnosti, idem ale 300m pred cielom to vzdavam. Videl som aspon opevnenie a vezicku kostolu.

Klesam do mestecka.

Na chodniku kravince, neskor aj samotne kravy. Jedna ide proti mne, cakam utok tak ako v indii, berem do ruk kamene ale krava nakonec uskakuje.

Vynaram sa na rozpadajucom sidlisku.

Maju tu zaujimavo riesene susenie pradla.

Trebars z okna na 5posch natiahnuty drot na asi 20m vzdialeny stlp. A to ma takyto drot natiahnuty skoro kazdy byt.

Zapadam do magazinu. Zrazu som sidliskova atrakcia. Ono od kapanu som asi 4km, toto je neake jeho minipredmestie cisto len s cinziakmi.

Davam litrovu pepsi. To pijem pred obchodikom na mini stolicke. Neskor sa so mnou prichadza rozlucit majitel a popriat mi stastnu cestu. Vsetko uprimne nie ako vo falosnom irane.

Plny energie nakonec pochodujem do mesta.

Prvy hotel za 20k, zlava na 17k, mnogo mnogo deniek.

Docapovavam vodu z fontanky, ta opat v peknom kamenom prevedeni.

Popri rieke vchadzam do mesta, hotel golden kapan za 10k, furt vela.

Klesam k hotelu darist. Vratnik ma vyvaza na 4posch kde je recepcia. tu 7k, tak reku zlava a je z toho akceptovatelnych 5k + 1k ranajkami.

Wifi tu je nezaheslovana a rychla.

S babusku mix rusko slovensky.

Klesame na 3posch s este jednym navstevnikom (ten to mal online booknute).

Singel s tv, chladnickou a sprchou. Nechybaju papuce, mydlo a toaletak. Ten vsak dost tvrdy a vcelku t.j. treba ho trhat ako papier.

Oproti iranu si tu konecne mozem posediet na trone ale papir sa hadze do zvlast nadoby.

Po sprche smer mesto najst nieco pod zub.

Vychadzam na ulicu.

Cez cestu riecka dost rozvodnena ale hradza chrani. Postavajuci taxikari, zvacsa stara lada.

V mini parciku posedavaju ludia zvacsa stary paprdovia.

Prechadzam mini pasaz co sluzi ako most medzi dvoma brehmi. Naokolo obchodiky ale vsteko uz pozatvarane i fastfood.

Po prude idem k dalsiemu mini parciku, tu kaficko a fontana ale bez vody.

V kopci postavane vyskove cinziaky, tie uz maju co to za sebou ale i tak vyzeraju zaujimavo. V centre su max 4 poschodaky.

Peknym centrom pokracujem v obhliadke mini mestecka. Nic zaujimave ale prijemne mestecko.

Kamenny jednoduchy kostolik nesmie chybat.

Mam stastie na hlavnom namesticku je prave spustena spievajuca fontana. Ta velmi pekna, farebna a do toho muzika. Okolo dost ludi, dokonca uz aj mladsie rocniky.

Na vsetko dohliadaju nudiaci sa policajti.

Kusok nizsie mini lunapark ale pre mna ziadny kolotoc, vsetko pre male deti.

Kedze som dost ko po dnesnej ture idem nazad na ubytko a nakonec zapadam do restiky na druhom poschodi.

Pred tym zastavka v supermarkete, kupa piv a vody. Dalo sa tu platit kartou tak super, len nepotesila iba jedna otvorena pokladna a dlhy rad ludi. Hlavne,ze ostatne predavacky len tak postavali medzi regalmi a sledovali ludi. i Ja som tu pod drobnohladom, predsa len turista asi sem moc nezavita,

V restike si sadam k prestretemu stolu na terase, odtial ma posielaju dovnutra, je tam rezervacia.

Objednavam saslik, bo z domu mi pisu nech si dam toto narodne jedlo.

K nemu zemiaky a pivko.

Na terase bujara vecera kde zvacsa prevlada priehladna tekutina, vodka.

Na ubytku pranie a vypitie piv a konecne spanok v pohodlnej posteli.

Co ma zarazilo wifi tu neni zaheslovana.

Foto

Tabriz

Jolfa

Meghri

Naklady :

Vyber 8000 d = 15.57€

Haer b&b, postel v obyvacke, share sprcha : 4500d
Vecera haer b&b : 4000 d
Nakup : 650 d
Pepsi 1l : 450 d
Darist hotel, singel, private kupelka, tv : 5000 d
Ranajky darist hotel : 1000 d
Nakup : 1.82€ (980d, voda, 2xpivo)
zemiaky, saslik, pivo (darist hotel) : 3800 d

Advertisement



Tot: 0.584s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.365s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb