148.den - presun dilijan


Advertisement
Armenia's flag
Asia » Armenia » North
July 8th 2019
Published: July 8th 2019
Edit Blog Post

Noc nic moc, bo ma furt budili prichodzi ludia.

Na ranajkach bola aj sikmacka rodinka s malym dievcatkom. To uplne, ze na zjedenie. Sikmacke male deti (hlavne dievcata) su dost roztomile.

Po jedle vyplatenie ubytka kartou a smer bus zastavka marsutiek pred kfc na mashtots ulici.

Ako som sa blizil k zastavke uz prichadzalo moje cislo 259 co smeruje na severny bus terminal.

259 neni marsutka ale klasicky mhd bus. Jedna cesta stoji 100d a plati sa pri vystupovani vodicovy.

Niektore busy tu maju na boku cinsku zastavu. Tieto busy su darom z ciny pre armenov.

Nakonec sa rozhodujem ist do dilijan marsutkov, bo vypadovka z mesta je taka seliaka a hlavne ma zacalo bolet brucho, co by fakt neprispelo moc ku komunikacii so sofermi.

Na bus terminali (len parkovisko a neaka budova co mozno v minulosti bola terminalom) vystupuju aj dvaja turisti s velkymi batohmi.

V marsutke do dilijan 4ludia, do sevan 0ludi.

Davam dnu batoh a cakam kym sa stroj zaplni.

Ostatny vodici tu hraju stolovu hru ci oberaju zlte ceresne.

Nakonec marsutka neni zaplnena cela no i tak odchadzame.

Davam vodicovy 5k a cakam kolko mi vyda, dal 4k. Som si nebol isty co stoji cesta 1k alebo 1.5k.

Ideme po mojej znamej ceste az k jazeru sevan. Pocuvam hudbu z mobilu.

Za sevanom zacinaju super zakruty s fajn klesanim.

Po ceste su rozmiestnene kotliky a v nich sa vari kukurica. Fakt vela predavacov tejto pochutiny.

Prichadzame na prvy kruhac, tu sa moja cesta konci.

Idem smer objednane ubytko eco a camp gh. No este pri jazierku zastavka v info centre, ktore je vybudovane z eu fondov, taktiez na bus zastavkach svieti eu vlajocka a info o fondoch.

Ah, ne aby sa eu prachy investovali do europy, oni sa budu pchat do azie.

V info centre fajn ang hovoriaca baba. Fasujem mapu s trialmi (v terene nepouzitelne).

Vravim jej, ze chcem ist na vrch yeghjervasar. Vravi, ze bez gps to bude tazke, bo nedobre znacenie. Na obrazovke mi na google mape ukazuje trasu, porovnavam s cervenou v mapy.cz, pasuje.

Na kratsie (2hod) mi odporuca king of the forest (v strome je vyrezana tvar krala).

Dakujem za info a idem k ubytku.

Bytovky, mini obchodiky a som pri ciely, pytam sa ludi nik nevie.

Ukazujem adresu, posielaju ma nazad odkial som prisiel.

Ubytko je nahovno oznacene v mapach, rozdiel asi 500m.

Prichadzam do ubytka. Vitaju ma stekajuci psi a chlapik co prave rozrezava mrtve sliepky. Mam pockat.

Cakam pol hodinu, chlapik medzi tim ide dnu do domu.

Uz aj lutujem, ze som to tu bookol. Otras ale pre eko ludi paradise.

Prichadza daka ruska, tak reku ci vi kde je staff.

Nakonec mi posiela chlapika. A ten sme full, zabudol som vypnut booking. Tak reku nech to teda zrusi, ok, ok

Posiela ma na ulicu, tam je vraj kopa gh.

Zapadam do green garden gh. Na prizemi je cinan z jerevanu, s ktorym som tam prehodil par viet.

Majitelka ma berie na poschodie, izba 4postele, kuchynka v inej izbe a zachod so sprchou.

Cena 8k, dava na 7k. Tak reku kolko za 3noci, vravim 5k. Vola manzelovy, 5.5k berem to, i ked v meste by som asi nasiel nieco lacnejsie.

Nakonec kukam na bookingu a tam cena 5.7k, tak ma dobre odrbali ale ok, co uz.

Raňajky za 1.5k odmietam, veceru (bors s masom) za 2.5k berem, bo sa blizi burka a podla predpovede ma trvat az do polnoci.

Vybieham do blizkeho atm, v prvom mi nejde strcit karta, mag.pas mam zas odlepeny. Prichadza sbs (policia), tak hovorim nejde a idem do druhej banky asi 30m. Tam mi to kartu zobralo. Konecne mi dal revolut ok kurz.

Cernota na oblohe, do mesta (2km) nema vyznam ist, bo kazdu chvilu sa to spusti.

Nabieham do obchodiku, kupujem salam, syr a vinko (s pivom som asi skoncil).

V tom sa spusta mega leja, tu neskor vystriedaju krupi. Fakt dost velke kusky ladu.

Po ukludneni, nazad na ubytko, zjedeny moj obed.

Len problem s vinom, neni otvarak. Hladam domacu, nakonec mi dava otvarak.

Nezvyknuty otvarat flase sa s tym trapim asi stvrt hodinu.

Vinko mnam.

Cesta sa premenila na malu riecku.

Telefonat s domovom a neskor aj s vianocnou matkou. Ta mi vzdy zdvihne.

Dobra sprava, pohladnice z iranu dorazili bez ujmy.

Hlavne vianocna matka resp jej postarka mali z toho sou.

Som jej tam nakreslil krabicku cigariet a dal jedno perzske prislovie : vyfajcit a prehltnut.

Dcera domacej (nic moc) mi prinasa veceru. Ok jedlo ale za tu cenu mohlo byt aj trosku viac.

Po jedle prieskum mestecka, ktore je zasrana dedina kde nic neni.

Ale zas v centre dediny som nebol, bolo to v kopci ale na prvy pohlad tam nist neni. vsetko je sustredene okolo kruhaca kde ma vyhodila marsutka (,vsetko = dve jedla, restika, banka, suvenir shop)

V suvenir shope pohladnice nemali, teda mali ale onicom, nic spolocne s armenskom.

Vraj na starej ulici je viac shopov, uvidim zajtra.

Nazad na ubytko.

Dochodci v plechovych altankoch hrali zrejme damu.

Dievocky ziadne, len soplacky.

Uplne tu skapal pes asi tu ostanem len dve noci. Zajtra dam mega turu a presun do ijevan na jednu noc a odtial uz tbilisi.

Na info centre mi povedali, ze cez ijevan chodi viac aut i ked podla mapy sa mi to nechce verit.

V rovnakom obchodiku kupujem poziven na zajtrajsiu turu a vino z granatoveho jablka.

Cukriky i pecivo sa tu predavaju na vahu.

Na ubytku sprcha, opranie kratasov, vino a cakanie na vianocnu matku.

Este k cs z jerevanu. Tak reku nech dojde, mam tu izbu so 4postelami a vinko. No bez odpovedi. Hlavne, ze pisala, ze este sa chce niekedy stretnut.

Brucho ma obcas boli a mam sracku. Nevim ci z alkoholu abo z vody (pijem kohutikovu resp fontanovu)

Foto

https://photos.app.goo.gl/NB2nCppWvgSHBMK47

Naklady :

Vyber 18.65€ = 10 000d

Welcome hostel, 10dorm, ac, share sprcha na chodbe, ranajky : 5.63€ (karta 3015d)
Bus c.259 na severny bus terminal od kfc mashtots : 100d
Marsutka jerevan - dilijan : 1000d
Nakup : 3350d (salam, vino, chleba, syr)
Nakup : 2250d


Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0534s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb