Azambezi Lodge in Zimbabwe

Africa » Zimbabwe
May 9th 2018
Published: May 13th 2018

9 mei – Azambezi Lodge

Paniek. Fototoestel in de bus laten liggen. Komen we op het punt van vertrek voor een excursie naar de Victoria watervallen achter. Zouden om 8 uur vertrekken. Ze komen niet opdagen. Echter geluk bij ongeluk. Na contact met centraal kantoor komen er 2 dingen uitrollen. We stonden op een verkeerde lijst geboekt en de camera is gevonden. Ze komen met een apart busje ons ophalen en zo herstellen ze onze makke en hun fout. Watervallen imponerend. Er is veel regen gevallen, te veel voor sommige gebieden, maar voor de waterval is het een zegen. Over de hele breedte van de Zambezi die buiten z’n oevers is getreden valt het water naar beneden. Vanaf nu loopt de waterhoeveelheid terug totdat de breedte uiteindelijk 30 a 40 procent van de huidige is. De waterval verschuift richting Zambia. Duurt gelukkig voor de Zimbabwanen nog 5000 jaar. Hij blijft dus nog enige tijd de mooiste vanuit Zimbabwe gezien. Door het vele water enorme wolken van regen en mist. Letterlijk hele stortbuien krijgen we op de wandeling over ons heen. De poncho’s zijn onmisbaar. Toch maar besloten om aansluitend een helikoptervlucht te nemen. Wederom imponerend vanuit een andere gezichtshoek. Voor Jannie de eerste keer dat ze verticaal de lucht in gaat. Al zullen sommigen dat betwijfelen. Even een uurtje aan het zwembad en dan nog een aangeklede boottocht op de Zambezi. We moeten alles in 1 dag proppen want morgen weer terug naar Botswana. Met aangekleed wordt bedoeld uitgebreid hapje met cocktails. We konden een nijlpaard letterlijk in z’n bek kijken en veel vogels gezien.

Tot: 0.093s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 56; dbt: 0.0473s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb