Status fra Zambia


Advertisement
Zambia's flag
Africa » Zambia » Lusaka
March 7th 2017
Published: March 7th 2017
Edit Blog Post

Hej Alle,

Status lige nu er, at jeg stadig sidder i Zambia selvom jeg burde være i Togo fra i søndags. Da jeg ankom til lufthavnen blev jeg afvist at komme afsted, fordi de for 2 uger inden havde lavet en ny visum regel for at komme ind i Ghana, hvor jeg flyver til. Selvfølgelig havde jeg ikke fået nogen information omkring det.. Derefter gik det kun ned af bakke. Om mandagen var det selvfølgelig helligdag i Ghana, så vi kunne ikke tage til ambassaden. Samtidig fandt vi ud af mit visum i Zambia udløb den 8. og jeg rejser ud af Zambia den 9. så det skulle også forlænges. Derefter mødte vi kun ekstremt ubehagelige mennesker, som brugte deres autoritet og magt på den mest uforskammede måde. Jeg har virkelig fundet ud af, at alle autoriteterne er dem der er de ubehagelige mennesker, hvorimod alle de lokale er så behjælpelige og søde. Endelig efter at havet blevet truet af en politidame om at komme i fængsel pga. at jeg havde fået forkert visum fra starten af til Zambia og efter diverse uforskammede og ligeglade ambassadører lykkedes det endelig både at få visum til Ghana og få forlænget visummet i Zambia, dog med en underskrift på, at hvis jeg ikke kommet ud af Zambia den 9'ende skal jeg enten betale en bøde 200 tusind kroner, i fængsel i 2 år eller begge dele. Super fin måde at forlade Zambia på...

En meget bedre nyhed er, at i morgen er det international kvindernesrettigheds dag. Derfor skal jeg ud at marchere med en masse seje Zambianske kvinder samt til foredrag med nogle lige så seje og inspirerende kvinder. Det glæder jeg mig utroligt til! Samt det er en sag der virkelig har brug for at blive kæmpet for, i forhold til hvor undertrykte kvinderne er. Samtidig er det også det jeg skal arbejde med i Togo, som jeg glæder mig helt vildt til!

Derudover har jeg nu også fået en ny familie i Togo, så vi ender med at bo 12 mennesker sammen. Dog virker det til at de er relativt velhavende og har et hus på 8 rum samt en have. Ser rigtig meget frem til at komme afsted og møde dem!

Derudover har vi været inde at se fodboldkamp Mali mod Zambia på Zambias stadium hvor der er U20 turnering for hele Afrika. Selvfølgelig vandt Zambia 6-1 over Mali. Fuldstændig vanvittig stemning på det stadium, da foldbold næsten er Zambias nationalsport og alle følger med.



Knus

Advertisement



Tot: 0.094s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0715s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb