Togo


Advertisement
Togo's flag
Africa » Togo
October 1st 2007
Published: October 1st 2007
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Togo

De route door Togo

Het is dus ''wachten'' op mama en vervolg mijn weg dus maar als gepland, Togo, Benin en daarna Niamey de hoofdstad van Niger, maar inplaats van daarna verder oostwaards te gaan ga ik van af Niamey terug naar Ouaga en vandaar terug naar Ghana.
Lomé de hoofdstad van Togo heeft eigenlijk slechts een bijzonderheid en dat is zijn ligging, tegen de grens met Ghana, na de douane wandel je zo het centrum van de stad in. In de stad zelf is niet zoveel te beleven, zeker niet als je van uit Accra komt. Ik wil niet gezlijk vanaf de grens naar de ambassade lopen, wat letterlijk mogelijk is, dus wacht eerst een paar dagen voor ik pasfoto's ga laten maken en opnieuw mijn visum ga aanvragen. Ik wordt onderworpen aan een klein kruisverhoor, maar goed ik krijg een visum.
Na Lomé op naar Kpalimé een plaatsje, waar net als eigenlijk in de rest van Togo niets te zien of te doen is, wat watervallen in de omgeving en de hoogste berg van Togo, maar Kpalimé ligt in een prachtige heuvelachtige groene omgeving, tussen de annans en cocosplantages.
Ik ge opzoek naar de watervallen die ergens in de buurt moeten zijn, ik heb geen zin in een gids die mij vertelt wat ik leuk moet vinden en ze spreken daarbij toch alleen maar frans, dus ik ga welf maar aan de wandel.
De watervallen heb ik niet gevonden maar ik heb wel een dagje lekker gewandeld.
Na Kpalimé, ga ik richting het noorden naar Atekampé, volgens de lonley planet is er in Atekampé niks te doen behalve zo snel mogelijk overstappen in de volgende minibus, ik ben eigenwijs en neem een hoteletje voot twee nachten. Er is inderdaad niks te doen 's avonds loop ik het stadje een beetje door maar dat heb ik snel gezien, de volgende morgen is het eerste wat ik ga doen een boek zoeken en dat valt niet tegen het kraampje aan het eind van de straat heeft wat oude tweede hands boeken, de rest van de dag, zit ik op he teras van het hotel met een biertje en een boek.
Van Atekampé naar Kara, ook geen fanastisch bezienswaardigheden hier, maar wel een leuk marktje en gewoon een gezellig plaatsje, ik blijf hier een paar dagen, dat boek moet tenslotte ook uit, voor ik verder ga naar Kande, een dorpje op de rand van de Tambara vallei, een vallie met bijzondere kasteel achtige woningen, inderdaad erg bijzonder, leuk om te zien. Vanuit Kande ga ik verder naar Benin.

Advertisement



Tot: 0.115s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 54; dbt: 0.0717s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb