Safari i Serengeti. Tanzania dag 3

Tanzania's flag
Africa » Tanzania » North » Serengeti National Park
October 3rd 2012
Published: October 3rd 2012

Frokosten ble inntatt med sebra og elefant som tilskuere (iallefall nesten), mens vi spiste hørte vi tre som knekte og lyder bare en elefant kan lage. Litt etterpå sto elefanten fornøyd å spiste av treet sitt.

Det var ikke mange minuttene etter vi satt oss i safaribilen at fire løver rundt en død sebra å nød dagens første måltid. Et spesielt skue, samtidig vet vi at slik er dyreverden. Fra hotellet til selve safariområdet i serengeti er det nesten to timer å kjøre, men dagen har på langt nær vært kjedelig. I dag har vi sett mer dyr enn noen av de andre dagene, helt tilfeldig kom vi over en leopard. Først lå han i treet sitt å slappet av, men ganske så plutselig var han på bakken. Dette er svært sjelden det skjer, iallefall slik at mennesker får det med seg. Han tuslet rundt, og i perioder var han ikke mer enn noen meter unna bilen vår, helt syyykt å se!! Åsså så fin de dyrene er!! Med et jafs hørte vi et hyl fra en antilope og den hoppet av gårde, leoparden nådde akkurat ikke tak i den, men jakten den var jaggu spennende å følge med på. Ikke lenger etter så vi dagens andre leopard, på bakken den også. Jammen har vi vært heldig, guiden vår syntes selv det hele var stas.

Senere dro vi rundt i den tøffe safaribilen vår å kikket på mange andre rare og fine dyr, flere av dem kom vi ganske tett innpå, spennende! Før vi dro tilbake til lodgen dro vi innom et vann/innsjø hvor mange flodhester oppholdt seg, en så sterk gammel lukt av dyreavføring har vi nok aldri før kjent, å visste dere at flodhestene bader, driter og tisser i det samme vatnet? Fysj og fy.. Kan ikke annet si at vannet var bæsjegult!

Nå blir det igjen tre retters middag på den flotte lodgen vår, herregud.. Vi har det jammen fint.

PS: HIPP HURRA FOR STEPHAN SOM BLIR 25 ÅR I DAG, VI ER SÅ GLADE I DEG!!!

Bildene fra gårsdagen er lagt lagt ut på forrige innlegg, dagens bilder kommer i morgen. Vi må nesten bare komme oss i seng siden vi skal opp kl 06.00 i morgen. God Natt 😊

Tot: 0.062s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 28; dbt: 0.0401s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb