Nog 9 dagen te gaan

South Africa's flag
Africa » South Africa
July 14th 2019
Published: July 14th 2019

Nog iets meer dan een week voordat we afreizen naar Zuid-Afrika. Ik ben nog nooit buiten Europa op vakantie geweest en heb dus ook nog nooit zo lang gevlogen. Spannend, maar ik kijk er wel naar uit.

We vliegen naar Johannesburg en vandaar uit nemen we deel aan een groepsreis van 3 weken. Met een bus trekken we langzaam naar het zuiden en we eindigen in Kaapstad, onderweg overnachten we in allerlei verschillende onderkomens: hotels, lodges, tenthuisjes en zelfs een soort mega Bijenkorven. We zullen veel van de natuur en cultuur van Zuid-Afrika gaan zien.

In Zuid-Afrika is het nu winter en de goede tijd om veel wilde dieren te zien op t land, maar ook in het water. Ook gaan we volop genieten van de Afrikaanse cultuur en natuurlijk ook de Afrikaanse keuken en niet te vergeten de Zuid-Afrikaanse wijnen.

we zijn al volop bezig Met wat er in onze koffers moet, omdat het winter is kunnen de temperaturen gedurende de dag nogal verschillen, van uitermate fris tot een aangename 25 graden. Dus het devies is laagjes aantrekken, maar daarvoor moet dus veel in de koffer. Hoop dat ik genoeg heb aan 20 kg.

We hebben veel zin in de reis, ik ben benieuwd hoe het reizen met een groep ons bevalt, we gaan t meemaken. Maar eerst nog een weekje werken.

Tot: 1.379s; Tpl: 0.062s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0216s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.3mb