Tsitsikamma en monding van de Stormsrivier

South Africa's flag
Africa » South Africa » Western Cape » Plettenberg Bay
September 4th 2013
Published: July 30th 2017

Geo: -34.0618, 23.3817

We begonnen de dag weer met een geweldig verzorgd ontbijt in Hitgeheim. Qua service en locatie was dit echt top. Het zijn vooral de details die het hier doen, chocolaatje en flesje water op bed 's avonds, bed opgewarmd met een verwarmde deken, ...
Voor ons echter tijd om verder te reizen naar de zee, de Indische oceaan. Tegen de middag arriveerden we in het Tsitsikamma Nationaal park, meer bepaald aan de monding van de Stormsrivier. Op aanraden van Annelies Vds hebben we de wandeling gedaan over de hangbruggen en verder de berg op tot aan het viewpoint. Veel trapkes, maar het loonde de moeite. Het landschap is hier overweldigend, de zee heeft hier enorme golven en klotst heel wild tegen de rotsen. Het was weer een mooie dag. We hebben het hier al getroffen, nog gern druppel regn en veel zon. 's Avonds en 's nachts koelt het hier wel sterk af tot 6 gr.

Na Tsitsikamma, reden we door over de Blaukransbrug naar Plettenbergbaai. Toen we parkeerden aan het hotel kwam er al direct iemand bedelen en wat verder probeerde iemand een trolley uit Frieda haar handen te nemen. Uit voorzichtigheid lieten we dt niet toe. Achteraf bleek dat eigenlijk de eigenaar te zijn van het hotelletje. We hebben hier een mooie kamer met zicht op zee en een balkonnetje. Na een strandwandeling in de avondzon en een leuk diner in het aanpalende Lemongrass restaurant zat de dag er alweer op.

Lunch : Tsitsikamma restaurant, stormsriver, Tsitsikamma, enige rest hier, mooi gelegen, eten niet uitzonderlijk.
Dinner : Lemongrass Restaurant, Plettenberg baai. Kip met thaise curry.
Activiteiten : Tsitsikamma NP
Overnachting : Milkwood Manor, Plettenberg baai

5th September 2013

Allez we weten hoe we u moeten aanpakken als ge terugkomt - chocolaatje & flesje water op de bureau :)Prachtig he Tsitsikamma! Het is de inspanning zeker waard!

Tot: 0.099s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0564s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb