Somerset West en Kaapstad

Africa » South Africa » Western Cape » Cape Town
September 10th 2013
Published: July 30th 2017

Geo: -33.979, 18.5102

Aangezien Kaapstad maar anderhalf uur rijden verwijderd ligt van Hermanus en we onderweg wilden lunchen zijn we nog wat in Hermanus blijven hangen tot een uur of 10.
Daarna weeral een mooie autorit naar Somerser West (Sir Lowry pass) waar Waterkloof wine estate gelegen is. Een collega van mij, Filip, is daar rond de kerst naar een huwelijk geweest en had me dat aangeraden. Je komt daar niet toevallig, het is nog enkele km van de hoofdweg en dan zie je het prachtig gelegen moderne gebouw met grote ramen gericht op Somerset West en op de vallei waar de druiven geteeld worden. Niet alleen de ligging is fantastisch tegen de bergwand maar ook het eten. Zeker te vegelijken met een tweesterren michelin bij ons maar voor de prijs van een taverne. We hebben hier echt heel erg van genoten.

Nadien zijn we verder doorgereden naar Kaapstad, naar De Tafelberg Guesthouse. We werden heel hartelijk ontvangen door de Vlamingen An en Chris die deze b&b uitbaten.
De kamer is ook heel mooi en luxueus.

's Avonds zijn we nog het V&A waterfront gaan verkennen. De place to be met restaurants, shops, reuzerad, ...

Lunch : Waterkloof Wine Estate, Somerset West
Overnachting : De Tafelberg guesthouse

Tot: 0.081s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 42; dbt: 0.0372s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb