Dag 20 Swellendam naar Kaapstad

South Africa's flag
Africa » South Africa » Western Cape » Cape Town
July 31st 2014
Published: August 2nd 2014

Om 8.30u zitten we met z'n allen weer aan het fantastische ontbijt, geserveerd door de vriendelijke dames van de Gaikou Lodge. Hoewel een aantal van ons inmiddels geen scrambled, fried of ander soortverwant ei kan zien, kunnen een paar het toch niet laten iets van ei met het één of ander te bestellen. Het wordt ook allemaal zo gezellig en mooi opgediend! Vandaag geen achter elkaar aanrennende korhoenders voor het raam, zoals we die gisteren wel tijdens het ontbijt een aantal keren komisch rennend hebben gespot! Wel spotten we ineens de poolboy, druk hengelend met zijn netje in het tot op dat moment voor ons nog onbekende zwembad! Hadden we dat geweten, waren we er gisteren zeker even omheen gaan liggen, al was het maar voor de foto! Maar goed, het terras van onze lodge voldeed ook prima! Na het ontbijt afscheid genomen van onze Lodge en het personeel, de reeds ingepakte koffers en tassen weer op de vertrouwde manier in het bussie, en op naar Kaapstad. Langs de weg spotten we weer de nodige townships en bizarre situaties, waardoor je weer gelijk met je beide benen op de grond wordt gezet. Wat is het toch een land van uitersten! Om 12.30u spotten we de ingang van Canal Walk, het 2e grootste winkelcentrum van Zuid Afrika. Even wat onduidelijkheid over de hoogte van ons busje waardoor we een kleine d-tour maken in plaats van direct de overdekte parkeergarage in te rijden. Uiteindelijk zijn we overtuigd dat het gaat passen (ruimte over!) en manoeuvreert Jaap de bus met gemak de garage in. We zijn toe aan koffie, dus het eerste de beste gezellige restaurant wordt aangedaan en we bestellen allemaal iets te drinken. De gezellige ober overtuigt ons van het feit dat we toch echt een kleine snack zouden kunnen gebruiken en een aantal minuten later hebben we twee grote garlickbreads in pizza vorm voor onze Hollandse neuzen. Zo snel? We zijn het er over eens, de ober heeft bij een vorige bestelling overduidelijk een misser begaan en heeft deze door ons de broden aan te "smeren" kunnen herstellen. Maar ach de broden smaken prima en de ober kijkt blij! Vervolgens is het tijd om te shoppen en zowel de kids als de mama's scoren wat leuks! Aangezien we hebben besloten om allemaal iets achter te laten voor de armsten in de townships, komen we wel weg met de extra kilo's! Om 14.30u rijden we naar ons laatste verblijf van deze vakantie. De villa Lion's View te Camps Bay. We worden haastig en snel ontvangen door gastvrouw Elize die ons vervolgens rap achterlaat in de vertrouwde handen van haar hulp Mozes. Hij maakt ons wegwijs en geeft ons de instructies betreffende de veiligheid en het alarm. Het blijkt een prachtige villa met geweldig uitzicht op Lion's Head, maar met een minder prettig gezicht op de oceaan door een monsterlijk in aanbouw zijnde verdieping van de buurman! Voor eeuwig zonde! We lopen richting de beach, voor een korte wandeling, een fotoshoot en een ijsje of cappuccino uit de hand. Daarna weer terug in de villa, we relaxen wat en om 18.00u is iedereen weer opgefrist en klaar voor het avondeten. We gaan nog een keer voor de City Grill bij het Waterfront. We kunnen dit keer heerlijk buiten zitten onder de warmte lampen met dekens in giraffe- en zebraprint. Uitzicht, bediening en het eten, alles is voortreffelijk. Langs de shopjes weer terug naar de bus en éénmaal terug in de villa bekijken we met z'n allen de komische maar zeer vermoeiende film Liar Liar en dan is het tijd om de bedjes weer op te zoeken.

Tot: 0.086s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0513s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb