Sandboarding


Advertisement
South Africa's flag
Africa » South Africa » Western Cape » Cape Town
January 4th 2009
Published: January 10th 2009
Edit Blog Post

Vandaag avonturendag 1! (morgen avonturendag 2)

En het avontuur van vandaag is: sandboarden!

Dit in het westen van Kaapstad, in zand duinen "Atlantis" genoemd.

We waren met een groep van ongeveer 15: 2 gezinnen (waaronder verdoken hollanders - heel stil, beleefd en niet luidruchtig - je zou bijna zeggen dat het belgen zijn 😉, 2 brazilianen, 1 engelsman en wij.

Het begon al goed: "vandaag gaat Zand jullie vriend zijn. Het gaat overal zitten, in alle gaten en holen, ook waar je het niet verwacht. Je moet er niet tegen vechten want je kan er toch niets aan doen. Zand wordt je vriend."
En dat met mijn zandfobie :P
Ik moet zeggen, tis goed meegevallen. We zaten achteraf idd vol met zand, maar ik had niet het 'bleh' gevoel. Waarschijnlijk omdat het duinzand was en niet zand van water ofzo.

Het sandboarden op zich .. bwaaaah .. ni echt spectaculair. Wel tof om eens gedaan te hebben maar niet iets dat ik nog terug zou doen.
Je moet eerst de hele zandberg op klauteren (int mulle zand) en op 2 seconden sta je terug beneden.
Zand glijdt ook helemaal niet, dus je moet eerst je board
Het landschapHet landschapHet landschap

Wit, zand ..
inwaxen omdat je anders niet naar beneden glijdt. Je haalt ook niet veel snelheid, dus bochtjes doen en alles .. gaatni (of bij mij toch ni). Eens je stil staat geraak je nimeer in gang.

Wat wel cool is is al dat zand. Bovenop die bergen is er keiveel wind en waait het zand om u oren, maar heb je wel een mooi zicht.
Vond het leuker op de berg dan eraf. Enkel het geklauter naar boven vond ik minder.

We hebben een paar uurkes 'geboard' en dan was't al gedaan. (geen erg want we waren het eigenlijk al beu)

Hebben dan een deel van de groep aan het strand gaan afzetten want die gingen surfen.
(David, Kwint, ik heb het kite beach gezien! Er waren er denkik wel 200 bezig! Jaja, 7 beaufort en noordwest golven enzo .. vette golven 😉

Thuis gaan douchen en al het zand verwijderen.
En dan .. onze huurauto oppikken in de luchthaven!

Ik had de eer om ermee naar huis te rijden (brrrr).
Hier: links rijden, stuur links, gordel rechts, versnellingspool links, schakelen met linkse hand (kramp!).
Denise dierf niet met mij meerijden, dus ik moest op mijnen alleene Meridy volgen.
Het links rijden op zich had ik geen probleem mee. Had ervoor al goed opgelet en was het eigenlijk al gewoon. Maar het links schakelen en het feit dat je zelf aan de rechterkant van auto zit en niet links, dat is wel aanpassen!
Maar ben heelhuids en zonder problemen thuis geraakt. Eigenlijk ging dat heel vlotjes. Ik kon zelfs al snel terug met 1 hand rijden :P (ja vok, maar nooit zonder handen zene 😉

's Avonds hadden we sundowner picknick op Clifton Beach. Is een strand in buurt van Campton Beach (dat andere waar ik geweest was).
Was leuk en gezellig. Maar vanaf dat de zon weg is heb ik koud. Zo warm is het hier eigenlijk niet hoor. Vanaf dat zon weg is heb ik lange broek en paar vestjes nodig. Ook omdat er hier wel een serieus windje staat ..


Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement



14th January 2009

Geen foto's van kitebeach ?????????
Godver... !!! Hoe kunt ge daar nu GEEN fotos van trekken !!! ;-))) Tenminste hebt ge toch gesandboard ... dat maakt al wat goed ;-)

Tot: 0.12s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 28; dbt: 0.0941s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb