Villmark i Sør Afrika

June 29th 2014
Published: June 22nd 2017

Geo: -24.5221, 30.8263

Sto tidlig opp etter lang natts søvn.  Det første vi fikk øye på når vi trakk for gardinene var sebraer i hagen,  De er ville, men kommer hit hver morgen og kveld for å spise.  De er ikke tamme, men man kommer tett innpå de.  Vi bestemte oss for å kjøre Panoramic Route - en dagstur gjennom spektakulært landskap.  Vi dro rett etter frokosten - har hatt en flott dag - sett mye vakkert..  Det var streik blant de ansatte på Wiew-pointene, Så det var stengt for biler og folk for å komme ut på utsiktspunktene - så vi  hoppet over gjerdene og  gikk inn i områdene på egenhånd. Det første var relativt greit å komme seg ut på - og utsikten var fantastisk.  Det andre utsiktspunktet var en halvtimes gange opp til toppen.. Når vi endelig kom opp til toppen fikk vi belønningen.  Dette er utsikt over 3 rondell og en av verdens dypeste daler (vi bor i bånn).  Vi angrer ikke på den gåturen, selvom vi var litt ukomfortable med en gjeng gribber flyvende over hodet på oss når vi kom på toppen og noen løvebrøl (tror vi) - og ferske potespor i sanden... Vi snakket med vertinnen her nå ved middagen som bekreftet at det ikke er usannsynlig at det kunne være en leopard... eller i beste fall en bavian... Brølet vi hørte og gribbene var iallefall ekte... så kan vi bare spekulere i hva det var... Vi småløp ned til bilen .. tittet oss stadig bak skulderen og var i grunn ganske glade når vi hoppet over gjerdet og inn i bilen igjen...  Nydelig tre-retters middag i kveld og nå er det soving - etter mange inntrykk, mosjon, løpetur og god mat...   I morgen blir det løver, giraffer og andre ville dyr i Kryger-parken......

4th July 2014

Spektakul?rt!!!!!!!!!!!!

Fiiiine Camilla :)

......og fiiine Helge!
4th July 2014

Nydelig utsikt!
7th July 2014

Ikke no hinder med gjerde for dere, nei! Godt det gikk bra, for en fantastisk utsikt dere fikk oppleve!!

Tot: 0.064s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0317s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb