Wild Coast med Mine

Africa » South Africa » Eastern Cape » Port St Johns
April 27th 2009
Published: April 27th 2009

Her kommer billeder og lidt tekst om min forlænget weekend med Mine ved Wild Coast. Det var en super lækker weekend, og billederne kan måske bruges som inspiration for folk, som overvejer om en tur til Sydafrika er pengene og rejsen værd. Mit salgstrick ville i hvert fald gå på: Sand, vand, vidunderligt landskab, dejlige mennesker og spændende kultur. Wild Coast er Wunderschön!... Read Full Entry

Photos are below

BongsBongs
Bongs

Bongs, som tog os med over på Third Beach tre km fra second Beach, hvor vi boede. Bongs arbejder på Amapondo Backpackers (vores hostel) og var ret cool. Turen til 3rd Beach anbefales det ikke, at man går alene, igen pga. overfald. En måneds tid efter, at Mine og jeg var der, gik vores flatmate og hans veninde samme tur uden guide og blev udsat for et knivoverfald. Der skete heldigvis intet alvorligt.
Jungle plus havJungle plus hav
Jungle plus hav

Turen til 3rd Beach var egentlig hverken svær eller udmattende, men det var ikke let og se for bevoksningen, som gik helt ud til klippekanten, og jeg trådte forkert og skred ned - heldigvis ikke langt.
Udsigt over Third BeachUdsigt over Third Beach
Udsigt over Third Beach

Endnu en smuk strand - og om muligt endnu mere stille.
Wood'n'SpoonWood'n'Spoon
Wood'n'Spoon

Et meget lille, men utrolig fantastisk spisested lige ved stranden. Maden tilberedes i en lille, udsmykket campingvogn. Der er frisk cray-fish fra havet, tilberedt og serveret af ejerparet.
RefreshmentsRefreshments
Refreshments

Lidt hvidvin skal der til på the Wood'n'Spoon
Og der skåles igenOg der skåles igen
Og der skåles igen

Bemærk campingvognen i baggrunden
King of the WorldKing of the World
King of the World

Om aftenen var vi oppe på en nedlagt landingsbane for at se solnedgangen. Bongs var med igen.
Mine Mine
Mine

Mine ved landingsbanen.
På vej til the KraalPå vej til the Kraal
På vej til the Kraal

Sidste nat skulle vi sove ved the Kraal, et lille samfund en times tid fra Port St. Johns. Vejen var ret besværlig, men helt sikkert turen værd.
Udsigt over Kraal RetreatUdsigt over Kraal Retreat
Udsigt over Kraal Retreat

Hostellet var et lille sted med plads til 15 mennesker - og der var super hyggeligt med personlig stemning og knap så hippie-agtigt, men stadig mere alternativt og øko-venligt, som Port St. Johns.
Hytter ved the KraalHytter ved the Kraal
Hytter ved the Kraal

Der boede flere folk i dette område - med mere traditionelle og flotte hytter, som står i den typiske turkise farve (Den farve går igen ude på landet i både KwaZulu-Natal og Eastern Cape). Det ser rigtig flot ud, når man kører gennem landskabet.

Tot: 0.055s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 23; dbt: 0.0258s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb