Olifanten in Addo

Published: July 30th 2017

Geo: -33.5474, 25.7269

Het was weer safaridag vandaag. Niet dat het gaat vervelen, want eens je de smaak te pakken krijgt kan je er niet genoeg van krijgen. We zijn nu al wat geoefend en beginnen zelf de dieren te spotten en te herkennen. We zitten nu meer dan 1000km van het Krugerpark verwijderd in het Addo Elephant Park. Het meest opvallend is direct het landschap, veel groener, het is een subtropisch immergroen bos terwijl het Krugerpark meer savanne is. Het eerste dier werd door Frieda gespot : een Kudu, de ranger was direct onder de indruk. We hebben veel zebra's, olifanten, wrattenzwijnen en kudu's gezien. Leuk want in Kruger hadden we tijdens de game drives geen zebra's gezien. Lunch was een picnic in het park, in een met hekken afgesloten gedeelte om de wilde dieren tegen te houden. Maar dat was buiten de apen gerekend. Die hadden direct gezien dat Frieda bang was en hadden het op de appel, die ze aan het eten was, gemunt. We werden belaagd door een viertal aapjes rond onze picnicplaats. Ik vond het een leuke ervaring, maar Frieda was iets minder op haar gemak, ze heeft maar snel alles opgegeten. Het was vandaag 19gr, wat frisser dan wat we tot nu toe gewend waren en in de namiddag stak er een sterke wind op. Ik heb weer veel foto's getrokken maar het lukt me niet om ze op Travelpod te krijgen, dus je zal weer op facebook moeten kijken.

Lunch : Picnic in Addo elephant park
Actviteiten : Addo elephant park met ranger Hitgeheim
Dinner, overnachting : Hitgeheim, Addo

3rd September 2013

Een kudu?? Wat is dat...heb gezien op google, precies een bok of ree-achtig.Gekke benaming! Kan dat goed geloven dat Frieda niet op haar gemak was, als je niet rustig uw appel kan opeten(haha) We zullen de foto's bewonderen op facebook, dat
is altijd spannend! Dat was wel tof h? Rudy op facebook chatten met elkaar, zo ver en dan toch zo dichtbij en ook nog hetzelfde uur, ongelooflijk.....
3rd September 2013

Nu komt de aap uit de mouw. Wat een geweldige reis! Maar wees voorzichtig / eet voorzichtig (schrappen wat niet past).
4th September 2013

Hey Yves, We zijn heel voorzichtig. We zijn zelfs zo voorzichtig dat we dachten dat iemand onze koffers wilde stelen maar het bleek de eigenaar van het hotel te zijn, nogwel een Nederlander ook. ;)
4th September 2013

Dat is het nadeel he als je in de buurt van de Atlantische Oceaan begint te komen : koud-kouder-koudst!Wij hoorden zelfs dat er sneeuw lag op de tafelberg in Kaapstad dus hopelijk warmt het daar toch nog een beetje terug op of hebben jullie
goeie mutsen bij :)

Tot: 0.114s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.0559s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb