zorg voor hersenverlamden ook in Pout

Senegal's flag
Africa » Senegal » Thiès Region
March 17th 2011
Published: March 17th 2011

Op dinsdag bezochten we twee families waar een kind met hersenverlamming woont. We brachten dit bezoek samen met Annemie Mortier die verschillende jaren geleden het initiatief gestart heeft om deze kinderen op te zoeken en om een ondersteuning te ontwikkelen voor hen en hun families.

Dit initatief is ondertussen uitgegroeid in twee verschillende plaatsen: Dakar en Thiès.
De kinderen in Pout behoren tot de groep Thiès.

Relais, wat we zouden kunnen vertalen als wijkmeesteressen, zijn opgeleid om de kinderen regelmatig te bezoeken, te observeren en om de ouders te helpen. Regelmatig zijn professionele deskundigen beschikbaar om diagnose te stellen en de relais ook aan te sturen.
In elk van de twee groepen is er een oudervereniging die de groep beheert.
Graim begeleidt dit proces.

Vanuit België wordt dit initatief zeer sterk ondersteund door de organisatie Bobath die een structuur heeft opgebouwd waarbij je kinderen kan ondersteunen.
Je kan alle informatie vinden via de volgende link:

Daar kan je ook de lijst met kinderen vinden die nog een peter of meter zoeken. Wacht niet om een van deze kinderen onder je hoede te nemen!

Tot: 0.039s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0208s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb