First Weeks at The Royal Netherlands Embassy in Abuja, Nigeria


Advertisement
Nigeria's flag
Africa » Nigeria » Abuja
August 29th 2008
Published: August 29th 2008
Edit Blog Post

Beste familie, vrienden, vriendinnen, collega's en mensen die ik vergeten ben.

Mijn eerste twee weken zitten erop en het gaat tot nu toe nog uitstekend. Ik ben gelukkig nog niet ziek geweest, maar dat zal er vast wel een keer van komen, getuige de omstandigheden. Mijn werk is zeer divers en heel interessant. Het kost teveel woorden om te zeggen wat ik exact doe, maar ik ben vooral bezig met mensenhandel en de juridische samenwerking tussen NED, Nig en overige VN lidstaten. Over twee weken komt er een delegatie vanuit Nederland, bestaande uit de hoofd Officier van Justitie en KLPD en enkele topambtenaren van het Ministerie van Justitie. Deze week moet ik voorbereiden en ik mag de hele week meelopen, wat erop neer komt dat ik hele belangrijke mensen ga spreken binnen het OM (wat heel interessant is voor mijn scriptie).

Mijn collega's zijn heel vriendelijk en zeer behulpzaam en nemen mij overal mee naar toe. Zo ben ik al naar het tropisch regenwoud geweest en naar Benin City en Lagos (een stad met ongeveer 18 mln inwoners) en op audientie geweest bij de Ambassadeur. Qua veiligheid is het hier goed, je moet wel op je hoede zijn, maar je loopt meer gevaar in het verkeer dan dat je wordt overvallen. Zelf heb ik het ook niet zo op hele lange verhalen, vandaar dat ik veel foto's heb toegevoegd, zodat jullie daarop kunnen zien hoe het mij vergaat. Nou mensen veel succes met alles in Nederland en we zien elkaar snel weer.

Groet,

Flip




Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement



Tot: 0.071s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0463s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb