Blogs from Namibia, Africa - page 8

Africa » Namibia » Caprivi June 16th 2018

Vandaag een relaxed ontbijtje, we hebben wel 430 kilometer voor de boeg, maar onderweg hebben we niet veel waar we willen stoppen. We drinken koffie in Tsumeb, omdat we daar hebben afgesproken met de manager van Toko Lodge, die onze vergeten iPad daar af komt geven. Hij moest in de buurt zijn, dus dat kwam goed uit. Helaas loopt dit een beetje mis en na een uurtje besluiten we om door te rijden richting Grootfontein. Die iPad krijgen we wel op een andere manier terug. Voor Grootfontein maken we nog een detour langs de Hoba meteoriet, deze weegt ongeveer 50 ton en bestaat voor ruim 80% uit ijzer. Hij is 80.000 jaar geleden hier op aarde gestort, maar waarschijnlijk in een nogal horizontale vlucht, want er is niet echt een krater geslagen. De meteoriet ligt in ... read more

Africa » Namibia » Etosha National Park June 15th 2018

Om 6.00 uur zijn we klaar voor de eerste gamedrive van deze vakantie. Gisteren hebben we op moeten geven welke frisdrank we mee wilden tijdens deze tocht. De gids heeft er voor gekozen om voor de verandering eens thee mee te nemen, zeker ook gezien de lage temperaturen deze ochtend. Dit eigen initiatief wordt door ons allemaal erg gewaardeerd ;-) Het eerste uur is het in het donker, met het rode zoeklicht van onze gids, wel even speuren naar de dieren. We spotten een eenzame hyena en daarna blijft het behoorlijk stil. Tot we op een gegeven moment 3 welpjes op de weg zien spelen. We stoppen en verwachten minstens een leeuwin te zien, maar onze verwachtingen worden overtroffen als er ook nog 3 jonge leeuwen in het gras liggen te chillen. Gedurende de komende 3 ... read more

Africa » Namibia » Etosha National Park June 14th 2018

We staan vroeg op, omdat we deze dag zo volledig mogelijk willen benutten om de waterplaatsen af te rijden tot aan Okaukuejo. Via Duineveld en Nomab zitten we om 10.00 uur alweer aan de koffie bij Olifantsrus, deze keer staan er enkele gnoes en zebra’s. De volgende grote waterplaats is Ozonjuitji M’bari en daar weten we niet waar we kijken moeten. Zo ontzettend veel dieren hier bij elkaar; zebra’s, gnoes, springbokken en oryxen. We staan hier wel een half uur te kijken en verbazen ons over het feit dat de dieren zich absoluut niet laten storen. Prachtig om te zien. Op de volgende picnic en toiletspot besluiten we even wat te drinken en te eten, alhoewel van echt eten geen sprake is. Niet helemaal voorbereid op een dagtocht die volledig van eetgelegenheid verstoken is, nemen we ... read more

Africa » Namibia » Etosha National Park June 13th 2018

Vandaag lopen we met een medewerker van Toko Lodge naar het nabijgelegen Himbadorp. Onderweg leren we de begroeting; Moro-periwi-nawa, met de daarbij behorende handdrukken. Het betekent: Hallo! Hoe gaat het? Goed? We oefenen even goed, want we willen natuurlijk niet voor schut staan. De gids vertelt ons van tevoren over de leefwijze van de Himba’s, zodat we in het dorpje zelf de tijd hebben om een en ander in ons op te nemen. Het zijn de Himba-vrouwen die in traditionele outfit bij de hutjes zitten en, via de gids, onze vragen beantwoorden. Het voelt voor ons enigszins bezwarend als de vrouwen hun doeken af doen en zich met ontbloot bovenlijf laten fotograferen. Maar volgens de gids is dat absoluut geen probleem. Wanneer wij mogen kijken hoe een van de vrouwen zich in en doek met kruidendampen ... read more

Africa » Namibia » Damaraland June 12th 2018

Om 8.30 zitten we weer aan het ontbijt met prachtig uitzicht over Damaraland. Na het ontbijt wordt de auto ingepakt en gaan we richting Twyfelfontein. Aangezien er meerdere gidsen zijn is het niet noodzakelijk om te reserveren. Bij aankomst kunnen we meteen op pad. Het is een korte wandeling tot aan de rotstekeningen. De gids vertelt over het ontstaan van de naam Twyfelfontein en vervolgens lopen we langs de verschillende rotstekeningen, die voornamelijk dieren voorstellen. Sommigen zijn heel duidelijk, anderen zijn al wat vervaagd. De natuur mag hier gewoon zijn werk doen, de tekeningen worden dus niet geconserveerd. Na deze interessante rondleiding rijden we naar de organ pipes, die dichtbij gelegen zijn. We betalen een entreeprijs en lopen de kleine kloof in waar deze steenformaties te bewonderen zijn. Aansluitend rijden we door naar Khorixas waar we ... read more

Africa » Namibia » Damaraland June 11th 2018

Het eerste deel van de route van vandaag gaat over de Salt road langs de kust. Er is weinig te zien en het dorpje Wlotzkasbaken dat halverwege Swakopmund en Hentiesbaai ligt, doet ontzettend troosteloos aan. Onze lunchstop is gepland in Uis, waar we om11.30 arriveren. Het is een wat groter dorpje dan verwacht. Op de eerste kruising zien we al meteen een gezellig aandoend restaurant, waar we na de tankbeurt als enige gasten plaats nemen. Een tosti en een drankje en wij zijn weer tevreden. Na een uurtje vullen we onze waterflesjes weer en vervolgen we onze weg. In de loop van de middag zien we eindelijk tussen de rotsen het Mowani Mountain Camp liggen. De ligging, de bouw, de entourage en het uitzicht, het is allemaal even adembenemend. Na een uitgebreide ontvangst met koffie en ... read more

Africa » Namibia » Swakopmund June 10th 2018

Gisteren na het eten direct gaan slapen, want de wekker staat op 6.00. De B&B verzorgt op ons verzoek een vroeg ontbijt, omdat we om 8.00 in Walvisbaai moeten zijn voor een kanotocht. Om 8.15 vertrekken we vanuit Walvisbaai met Desert Explorers naar Pelican Point waar we in elegante pakken worden gehesen en een zwemvest om krijgen. Vervolgens bivakkeren we ongeveer twee uur in een kano op het water, waarbij we omringd worden door nieuwsgierige, jonge zeehonden die zich maar al te graag laten aaien. Ze zwemmen achter de kano’s aan en vermaken ons met hun geluiden en koddige gezwem. Eentje presteert het om over de peddel te duiken. Na deze geweldige belevenis krijgen we koffie met iets lekkers op het strand en rijden we weer langzaam terug. We lunchen aansluitend met zijn vieren bij de ... read more

Africa » Namibia » Swakopmund June 9th 2018

Vandaag 360 km voor de boeg naar Swakopmund. We vertrekken na een heerlijk ontbijt om 9.15 uur met als tussenbestemming Solitaire, waar we natuurlijk de beroemde appeltaart even moeten gaan proeven. Wat betreft onze verwachtingen van de wegen in Namibië moet ik zeggen dat het ons niet echt tegenviel. Het feit dat je op grindwegen rijdt is natuurlijk voor ons nogal ongebruikelijk, maar toch redelijk goed te doen. We arriveren dan ook volgens planning om 10.30 bij Solitaire. We moeten onze voorstelling bij het begrip ‘dorp’ hier in Namibië wel bijstellen, we waren er bijna voorbij gereden ;-) De vele autowrakken zijn wel decor voor wat aparte foto’s. Na de koffie met appelgebak vervolgen we onze weg over de lange, stille wegen langs o.a. Gaub Canyon. Halverwege de middag arriveren we in Swakopmund bij Brigadoon Guest ... read more

Africa » Namibia » Sossusvlei June 8th 2018

Na het ontbijt vertrekken we om 6.30 in een open truck voor een tocht van ongeveer anderhalf uur naar het N.P. De dekens, fleecetruien en handschoenen zijn geen overbodige luxe, het is behoorlijk koud. De gids vertelt ons dat we niet de alom bekende Dune 45 zullen beklimmen, maar dat de Big Daddy interessanter is en dat de afdaling daarvan eindigt in de Deathvlei. Dus zo gezegd, zo gedaan. Het is inderdaad een behoorlijke klim, maar het uitzicht is dan ook overweldigend. Na de afdaling en de wandeling door Deathvlei wacht ons een heerlijke champagnebrunch. Op de terugweg rijden we via Sossusvlei richting Sesriem Canyon waar we de mogelijkheid hebben om deze canyon voor een klein deel te be... read more

Africa » Namibia » Sossusvlei June 7th 2018

Woensdag 7 juni De volgende ochtend gaan we eerst het centrum van Windhoek even bekijken, en aangezien het heerlijk weer is pakken we hier ook ons eerste terrasje. Onderweg naar Desert Homestead hebben we een pauze ingepland in Bullsport. In eerste instantie hadden we een dorp verwacht, maar er is niet meer dan de Bullsport Guestfarm. We besluiten te vragen of we er iets kunnen drinken en de vriendelijke mevrouw geeft aan dat dat zeker kan. Ze moet alleen het koffiezetapparaat even opwarmen en voor iets lekkers erbij zal ze even op zoek gaan. Kortom om een prima plek om even te pauzeren. We vervolgen onze weg en arriveren om 15.45 bij Desert Homestead Lodge waar we werkelijk midden in de woestijn zitten. We komen heerlijk bij met een drankje bij het zwembad en genieten van ... read more

Tot: 0.095s; Tpl: 0.007s; cc: 6; qc: 67; dbt: 0.0424s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb