Ngepi Camp vlakbij Divundu

Namibia's flag
Africa » Namibia
May 3rd 2018
Published: May 5th 2018

Het zijn lange stukken asfaltweg die we op de cruise control (100 km) snel afleggen. Meestal zijn we om 8 uur en route en 10 uur half elf op onze bestemming. Divundu is nauwelijks meer dan een benzinestation en een ATM (geldautomaat), een kop koffie hebben ze er niet, dus gauw door naar de Popa waterval. Via een luxe restaurant, de contrasten zijn groot, alwaar koffie, een korte wandeling en we staan oog in oog met de waterval. Meer glijdend dan vallend. Maar met een rust en toch weer geluiden hier en daar, zodat je onder de indruk bent van het plaatje. We staan daar met z’n tweeën op het uitkijkpunt met een koffietent in ons rug waar op een 120 cm scherm de halve finale Liverpool AS Roma wordt herhaald. Jannie roept me tot de orde. De toegangsweg naar ons verblijf is redelijk spartaans, zo ook de boomhut waar we in slapen. We hangen half boven de rivier. De houten vlonder is zodanig smal dat we ’s nachts niet naar de buiten WC kunnen. Elektriciteit van 18.00 tot 24.00 uur. Dus voor 12 uur nog maar even plassen. De zaklantaarn op de iphone biedt de afgelopen dagen uitkomst. Maar het uitzicht over de brede rivier, met forse rietkragen en olifanten die staan te drinken is betoverend. Straks weer een diner op een terras boven het water. Hoe we in het donker onze boomhut weer moeten vinden zien we later wel.

Tot: 0.056s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0263s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb