Tsauchab

Namibia's flag
Africa » Namibia
April 20th 2018
Published: April 22nd 2018

Gisterenavond een zogenaamde sundowner uitstap gemaakt. Met nog zes anderen over het terrein van de Kalahari Lodge gereden. Zo’n 4 of 5000 hectare. Vroeger een boerderij, nu is er aan het toerisme meer te verdienen. Er loopt veel wild rond. Giraffes, zebra’s, gnoes, allerlei soorten bokken enz. Veel vogelsoorten, de merkwaardigste de social weaver, die gigantische nesten bouwt in bomen, die prompt doodgaan. Bij zonsondergang kregen we een biertje resp. wijntje en konden het effect van het strijklicht op het rode zand bewonderen. Vandaag kennisgemaakt met het rijden op gravel roads. Niet harder dan 80 met enorme stofwolken achter je. 250 km rijden is redelijk inspannend. De Tsauchab lodge. Eenvoudiger dan ons vorig onderkomen. Hartelijk ontvangen door de buren (20 km verderop) die waarnemen voor de eigenaar die een paar dagen vakantie viert. Nog wat gelezen en een prima maaltijd genoten. Vroeg naar bed want morgen om 5 uur op. Sossusvlei.

Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 50; dbt: 0.0425s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb