Toko Lodge - Dolomite Camp Etosha N.P.

Namibia's flag
Africa » Namibia » Etosha National Park
June 13th 2018
Published: July 15th 2018

Vandaag lopen we met een medewerker van Toko Lodge naar het nabijgelegen Himbadorp. Onderweg leren we de begroeting; Moro-periwi-nawa, met de daarbij behorende handdrukken. Het betekent: Hallo! Hoe gaat het? Goed? We oefenen even goed, want we willen natuurlijk niet voor schut staan. De gids vertelt ons van tevoren over de leefwijze van de Himba’s, zodat we in het dorpje zelf de tijd hebben om een en ander in ons op te nemen. Het zijn de Himba-vrouwen die in traditionele outfit bij de hutjes zitten en, via de gids, onze vragen beantwoorden. Het voelt voor ons enigszins bezwarend als de vrouwen hun doeken af doen en zich met ontbloot bovenlijf laten fotograferen. Maar volgens de gids is dat absoluut geen probleem. Wanneer wij mogen kijken hoe een van de vrouwen zich in en doek met kruidendampen wikkelt, maakt de rest van de vrouwen en kinderen het marktje klaar. We kopen een paar souvenirtjes en verlaten dan het dorpje weer. Het was interessant, maar we hadden er wel gemengde gevoelens bij. Het leek niet geheel origineel, maar daar kunnen we ons natuurlijk in vergissen. We zeggen de gids en het personeel van Toko Lodge gedag en rijden binnen het uur naar Galton Gate, de zuidwest-ingang van Etosha N.P. We kopen de kaart van Etosha, waarin ook alle dieren staan die we zouden kunnen tegen komen. Vooral voor de vogelnamen is deze kaart onontbeerlijk. Om 11.30 zitten we bij Olifantsrus, waar we een tosti eten en een ouderwets gezet bakkie koffie drinken. Bij de nabijgelegen poel staat een olifant te chillen en daar kun je uren naar kijken. Maar dan is het tijd om door te rijden naar Dolomite Camp. We hebben geen idee wat we kunnen verwachten, maar zijn blij verrast als we zien dat deze accommodatie boven op een heuvel ligt. We hebben fantastisch uitzicht vanaf het zwembad, waar we onze voeten in het ijskoude water laten zakken en met een drankje in de hand de oneindige uitgestrektheid van dit gebied bewonderen. In de verte zien we olifanten, neushoorns en zebra’s langzaam richting de waterpoel trekken die aan de rand van het kamp gelegen is. Tegen zonsondergang kunnen we de dieren vanaf de heuvel bij de poel zien badderen en drinken.

Tot: 0.091s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0603s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb