Swakopmund - Mowani Mountain Camp

Namibia's flag
Africa » Namibia » Damaraland
June 11th 2018
Published: July 15th 2018

Het eerste deel van de route van vandaag gaat over de Salt road langs de kust. Er is weinig te zien en het dorpje Wlotzkasbaken dat halverwege Swakopmund en Hentiesbaai ligt, doet ontzettend troosteloos aan. Onze lunchstop is gepland in Uis, waar we om11.30 arriveren. Het is een wat groter dorpje dan verwacht. Op de eerste kruising zien we al meteen een gezellig aandoend restaurant, waar we na de tankbeurt als enige gasten plaats nemen. Een tosti en een drankje en wij zijn weer tevreden.

Na een uurtje vullen we onze waterflesjes weer en vervolgen we onze weg. In de loop van de middag zien we eindelijk tussen de rotsen het Mowani Mountain Camp liggen. De ligging, de bouw, de entourage en het uitzicht, het is allemaal even adembenemend. Na een uitgebreide ontvangst met koffie en gebak nemen we een eerste, en ook enige, duik in de Rockpool. De watertemperatuur is winters koud en we besluiten dan ook snel in het zonnetje op te warmen onder het genot van alweer een cocktail. Voor aanvang van het avondeten genieten we boven op de rotsen, met een hapje en een drankje, van een prachtige zonsondergang. Wat een verwennerij hier.

Tot: 1.158s; Tpl: 0.052s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.03s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.4mb