2.den - Rabat


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Rabat-Salé-Zemmour-Zaer » Rabat
October 6th 2015
Published: October 27th 2015
Edit Blog Post

Noc bola nahovno, furt som sa budil.

O 6/00 ma definitivne zobudila blizka mesita, odkial zvolavali ludi na modlenie.

7/30 ma CS naklada do auta a vyhadzuje ma na elektrickovej zastavke Madinat Al Irfane.

Cestou k zastavke uviazneme v mini kolone. Oznacene su tu 2 pruhy a jazdi sa v troch. Obcas niekto zatrubi ale pohoda.

CS je dnes az do noci v skole. Na papier mi pise arabsky info pre petit taxikara,upozornuje ma aby mi zapol taxameter,max cena 20D. Podla CS su petit taxi poctivci narozdiel od grand taxi, ktory su hajzlici a snazia sa ludi natiahnut.

V budke si kupujem hned 2 listky na elektricku.

Dnesny plan mi spravila CS.

Vystupujem pri zel.stanici a smer blizka medina. Je skoro rano,tak nikde nikoho, obchodiky zavrete. tak ju opustam smer kasbah of the udayas.

Pri opustani mediny si pripadam ako keby som bol v indii. Bordel, spina, povalujuci sa ludia, rozbyte domy, blatove cesty. Nastastie je to len par metrov.

Na nabrezi rieky bou regreg do seba hadzem certvo upeceny chleba, ktory zapijam vodou z vodovodu od CS. Vraj je nezavadna, uvidime 😊

Cez rieku prepravuju male clnky ludi do casti Sale. Fakt je to len kusok ale lepsie ako sa trepat k dalekemu mostu.

Na druhej strane prebieha vystavba novych domov, vyzeraju luxusne.

je tu zakaz rybarcenia no i tak tu maju rybari nahodene pruti.

Po relaxe pri vode smer kasbah.

Opevnenie vyzera super, dokonca tu trcia aj dela.

Vchadzam do spletu malych bielomodrych uliciek. Idem stale po hlavnej ulici a ani neviem ako dostavam sa k vyhladu na more/ocean Semaphore Platform Oudayas.

Fajn vyhlad na pieskovu plaz, more nic moc. Aj som rozmyslal, ze zidem dolu a okupem sa, len som nemal kde dat fotak,penezenku. Kedze je to plaz v meste nechcel som riskovat okradnutie,bo clovek nikdy nevie kto ho sleduje z brehu

Na plazi su roztiahnute lehatka s daznikmi a par turistov co sa kupe. Cvicia tu aj domorodci pod dohladom fitnes trenera.

Na vyhliadke si lahinam na lavicku a naberam slnecne luce. Fajn relax. Dnes ma byt okolo 28C

Po odpocinku sa motam ulickami kasbahu. Fakt sa mi to tu paci, uzke, ciste ulicky.

Vdaka gps sa dostavam do cafe maure. To mi odporucila CS nech sem skocim na matovy caj.

Usadzam sa najskor na slnku ale neda sa to vydrzat, presun teda do tiena.

Mensi chaos pri plateny, rozumel som 2D ale platim 8D. Chuj som sa pred cestou nenaucil zakladne cislovky.

Caj je uplne super, cca 2dcl.

Z kaviarny je vyhlad na rieku, ktora sa vlieva do mora. Nic extra vyhlad ale fajn miesto na relax, ktore narusa len domaca omladina, ktora dost nahlas diskutuje. Fakt nonstop im isla huba.

Z kaviarne sa da dostat do mini andaluzskej zahrady. Zahradnici to tu nonstop cistia, polievaju, otrhavaju. Proste sa tu o to staraju. Na vsetko dohliadaju 2 securitaci.

Prave su tu aj volaky papalasi, bo je tu dost ochrankarov.

V zahrade sa da fajn relaxovat, v pohode sa tu da najst tien, na betonoch su aj kartony ,takze cloveka neozabe zadok. Sem tam tu spieva aj neaky vtacik.

Plny energie smerujem po nabrezi rieky k Hassanovej vezi.

Na nabrezi je par kaviarniciek ale ludi nikde, neda sa tu poriadne ani kde skovat pred slnkom. Sem tam sa objavi neaka palma ale je toho fakt malo.

Prechod cez cestu, ludia tu nemaju prednost na prechode, tak rychlokrokom prekluckovanie pomedzi auta.

Mensie stupanie a uz som za hradbami. Skladam sa na lavicku do chladku pri pamatniku 16.novembra. Zdialky uz vidim hassanovu vezu, ako ma CS upozronila, je v rekonstrukcii. T.j. cela je obohnana lesenim a zakryta sietovinou.

V okoli hliadkuje opat skupinka 2 ozbrojeny vojaci a jeden policajt.

V areali veze sa nachcadza aj mauzoleum Mohammeda V. Z kazdej strany budovy pred vchodom stoji cestna straz, vnutri je dalsia cestna straz ale v inych uniformach. Strop mauzolea je prekrasne zdobeny, na prizemi (sem sa nesmie,vyhlad z pochodia) sa nachadza clovek (?figurina abo zabalzamovany clovek?) co cita koran v sede a samozrejme rakva.

Vstup do arealu je zdvoch ulic, ktore strazi dalsia cestna straz ale tentoraz na konoch. Chudata zvierata cely cas musia stat na mieste s clovekom na chrbte, bez pohybu.

Opat relaxujem za hradbami arealu v mini parku pod palmou na trave. Studujem mapu a rozmyslam ako sa dostanem k dalsemu odporucanemu miestu k ruinam Chellach.

LP mapa je nahovno, neako neodhadujem vzdialenost resp som k.o. z tepla, motam sa ulickami az konecne naskakujem na obchmat rabatu Avenue Tariq Ibn Ziyad.

Dycham cerstvy vzduch z vyfukovych plynov, preskakujem zabradlie a testujem ake to je mocit vo volnej prirode v hlavnom meste.

Po dlhom case konecne vidim opevnenie. Vchadzam dnu, platim vstup 10D.Platim zlepenou 20D, obsluha si ju chvilu obzera ale nakonec ju prijima.

Zrazu po mne niekto pokrikuje, mi zabudli dat vstupenku ale uz sa nevraciam. Jo ang v pokladni nevedeli. Pri vstupe sa mi este ponukol guide ale ziadne natlaky, povedal, som,ze nemam zaujem a neotravoval.

Pomalicky klesam, po lavej ruke su rozne zrucaniny resp uz len kamene, v strede je zachovala (ruina) mesita (?) za nou je mini zahrada. Tam sadam na lavicku a relaxujem. I tu je kopa zahradnikov. V dialke vidim mega hniezda bocianov.

Na stromoch tu rastu pomarance ale este nie su zrele. Zahrada je fajn upravena, po relaxe sa presuvam o kus dal, pobehavam ruiny a opat relaxujem v chladku na lavicke.

Nevyhoda tohto muzea je v popisoch, vsetko len v arabctine a francuzstine. A aj tych popisov neni az take kvantum, sem tam len neaka tabulka.

je tu kopa maciek, ktore su neni vobec plache. Spine, niektore sa nedali ani odohnat.

Pod jednym stromom je skupina skolkov, maju tu neaku prednasku.

Postupne sem zacinaju chodit package turisti, zvacsa dochodci z nemecka.

Vidavam sa na moju dnesnu poslednu zastavku, kralovsky palac.

Bol som v tom,ze vchod do komplexu je z hlavnej ulice Annasr, no hovno makove. Pracovnici od brany ma posielaju nazad az na ulicu Yacoub Al Mansour, kde je mini brana.

Dostal som sa k nej az na druhy pokus. Prvy som sa dobijal do skoly, tam sbs mi nedokazal vysvetlit,ze to je skola, nastasite akurat vychadzal ang hovoriaci clovek co ma spravne navigoval. Ale i tak uplne zbytocne som si nadisiel, bo okolo tejto brany som siel (cca 1km zbytocnej chodze).

Vchadzam do brany, usmievavy policajt ma posiela do kanclu, tu si odomna pytaju pas, opisuju udaje a pustaju ma do arealu.

Pracovnik aj policajti uplne v pohode, ustretovy.

Palac nic moc, dnu ma nepustili, dokonca ani na 50m som sa nemohol priblizit. Aspon teda kuknuta zvonku fajn mesita.

V areali je kopa domov, vsetko pekne upravene, zahrady. Samozrejeme nesmeli chybat zahradnici.

Areal opustam hlavnym vchodom, som myslel,ze ma poslu nazad do kanclu sa odhlasit ale nic. Uf esteze tak bo robit si dalsiu zachadzku by sa mi ozaj uz nechcelo.

CS by mala byt doma az po 18/00, je este len 16/00. No nic hadam mama bude doma.

Na zastavke Bab rouah sadam na elektricku, opat prichadza revizor.

Na konecnej idem kuknut do mini food courtu ale nic ma neoslovuje.

Sadam do petit taxi, zdravim salam a ukazujem papierik s arabskym pismo. Sofer hned na mna spustil po marocky. No nic, nepokecame si. Celou cestou mi i tak nieco rozprava ale fakt nevim co, jedine co som pochopil ci mam radsej real alebo barcu.

Z radia mu hra marocka hudba, ktoru prerusuje modlitba. Skoro do nas napalilo auto (ok len nas skoro oskrelo), tak hovorim vodicovy, ze rally driver, ten ukazuje na radio ,je modlitba tak sa modli, nemam hovorit.

Cestou chcel nabrat este dalsich spolujazdcov ale sli inde.

Velmi fajn chlapik, zdravi skolakov, ty mu robia rozne grymasy. fakt pohodicka.

Platim 19,80D, nechavam mu 20D.

Klopem na dvere bytu,uf,mama je nastastie doma. Ang vie horsie ako ja.

Do dochodku isla v 60-ke, robila v novinach na administrative, za muza ma francuza (?),ma este jednu dceru ta zije vo francuzsku.

Rozpravala mi pribeh ako ju nechcela rodina manzela prijat,bo je moslimka. Jeho rodicia si mysleli,ze je uplne zaostala, dokonca ju vyhadzovali z bytu. Po dvoch rokoch vo francuzsku sa nakoniec prestahovali nazad do maroka.

Vravela o tom ako si ludia vsade myslia,ze moslimi su len teroristi a pritom to neni pravda, iba urcite percento je takychto vymetencov. Ostatny su pohostiny a neublizili by ani muche.

Vcera bola podobna diskusia aj s mojou hostitelkou mahou. Som sa jej pytal,ci v spravach davaju aky su zly krestania,nie,nic take,bo media ovladaju europania/americania takze nic zle o krestanstve tam neni.

Mama mi dala uvitacie jedlo, pohar mlieka a datle (podobne ako u nas chleba a sol). Tie boli strasne ale strasne cukrove. Uplne ina chut ako som zvyknuty. Vraj take su iba v tomto regione, v ostatnych maju uplne inu chut.

Medzi pokecom asi 2x volala CS,ze kde tolko je. Nevim ci sa ma bala abo co.

Po 19/00 prichadza CS, bola este s kamosmi vo fitnes.

Mama nachystala na veceru specialitu. Ovcie maso. Mnam uplna parada. Toto maso sa robi len pri specialnych prilezitostiach.

V maroku sa je rukami, pribory sa moc nepouzivaju.

Kedze som bol ja aj ostatok uplne ko islo sa spat uz okolo 22/00.

naklady (1€ = 10,6888 D)
2xmhd - 12D
matovy caj 2dcl - 8D
chleba - 1,5D
vstup do chellach - 10D
petit taxi - 20D (19,8D + 0,2D tringelt)

foto
rabat

Advertisement



Tot: 0.087s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.048s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb