MaroqueAmoque_6

Africa » Morocco » Rabat-Salé-Zemmour-Zaer » Rabat
January 3rd 2014
Published: January 3rd 2014

Postanowiliśmy pół dnia spędzić na tarasie naszego riadu -gòrujacym nad dachami mediny - pozwalając małejEm gotować mietową herbatę z 5 kostkami cukru i biegać bez opamiętania, zamiast przeciskac sie miedzy motocyklami i dwukołówkami, wdychajac kurz. Dzis piątek, więc cześć biznesow zamknięta, ale za to na ulicach mediny tłok kierujący sie w stronę meczetu.
Zjedlismy znow smażone rybki i o 14 pojechaliśmy na stacje kolejowa, żeby złapać pociąg do Rabatu.

Tym razem z góry juz uzbrojeni w bilety 1 klasy. Pociąg jedzie 4 godziny i natychmiast po opuszczeniu miasta zaczyna sie pustynny pustostan. rosną tylko opuncje, ziemia ma kolor intensywnie pomarańczowy. Gdzieniegdzie z piachu wystaje minaret.

Do Rabatu dojechaliśmy umęczeni i z opóźnieniem, w pociągu gorąco i tłoczno. Za to samo miasto już na pierwszy rzut oka wyglada elegancko - promenady, fontanny, światła. I piękny riad w medinie - odnowiony na nowocześnie z dbałością o każdy szczegół.

Tot: 0.577s; Tpl: 0.009s; cc: 16; qc: 72; dbt: 0.2735s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb