9.den - Todra Gorge


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Meknès-Tafilalet » Todra Gorge
October 13th 2015
Published: November 10th 2015
Edit Blog Post

V noci ma 2x zobudili susedia, najskor som sa zobudil na buchot na chodbe a neskor na napustanie vane (?).

Rano sok, elektrika nikde, som zvedavy nakolko sa mi nabila baterka do fotaku. Mobil si veru dnes nedobijem, mam len 35%! (MISSING)

Ranajky boli oproti inym ubytkam dost slabe. Jeden chleba, maslo, dzem, cierne olivy, 2dcl dzusu z flasky, kava s mliekom a trojuholnikovy syr. Polku chleba, olivy a syr som si zabalil na cestu.

Na recepcii kupujem predrazenu vodu za 10D, ak som dobre rozumel chuj pytal 20D. Nasrat ty aj tak si dost zarobil. Bohuzial predajci vonku este neboli rozlozeny tak ina moznost nebola ale pochybujem,ze by sli s cenou nizsie.

Moji spolubyvajuci si sli tiez kupit vodu, hovorim im ,ze riadne draha. Pytaju sa kolko, 10, este raz sa ma pytaju na cenu ci som nahodou nepovedal 20. ten a twenty je fakt myslim si nezmylitelne, mozna vcera platili 20 a cul si zistovali ci dobre pocuju.

Starou znamou cestou cez kanon smerom na sever od ubytka sa idem napojit na chodnicek, ktory by mal obchadzat velku horu.

V rieke sledujem ludi ako piju vodu, navadzaju ma nech okostujem, no to radsej nie i ked je fakt uplne priezracna.

Turu zacinam stupanim po schodoch ,ktore su na lavej strane na konci kanonu resp az za predavajucimi co tu maju stanky.

Na zemi, na skale su pokreslene cervene sipky, riadim sa nimi.

Dobieham 2 holandanky, predbieham ich, neksor predbiehaju oni mna a zas naopak.

Stupanie je mierne, na vychodenom chodnicku je dost hovienok od somarov.

Zhadzujem zo seba prvu vec, dlhe tricko (urcene na vyhodenie), nechavam ho na skale, mozno neakemu berberovy este posluzi.

Na dalsej zastavke robim z dlhych nohavic kratase.

Vacsinu casu sa ide v tieny (ak clovek vyrazi rano) do mierneho kopca.

Stretavam stado koz, spine nedaju sa mi poriadne odfotit, furt sa hybu, nie aby chvilu zapozovali. Pastier je od nich vzdialeny dobrych 200m vysoko v skalach.

Postupne sa dostavam do sedla, tu by som mal odbocit o 90 stupnov dolava avsak ja idem este podla cervenej sipky vpravo na kopcek odkial je super vyhlad. Davam si ranajkove osviezenie.

Holandanky odpocivaju v sedle a neskor sa vydavaju spravne dolava po vyslapanom chodnicku.

Po odpocinku a pokochani sa ich nasledujem.

Pre istotu pustam gps, bo cesticka uz moc vychodena neni, ide sa pomedzi skaly.

Dobieham ich pri zrucanine neakeho obydlia. Su trosku zmatane bo nevedia kade maju ist. Chcu ist vyschnutym korytom rieky (tak im to vraj odporucili v ubytku), kukam na svoje gps a do mapy LP. V mobile je ich cesta zakreslena (kratsia cesta),tak im to ukazujem, ja sa ale drzim LP mapy (dlhsia cesta), neskor by sa nase cesty mali stretnut.

DRZTE SA LP MAPY RESP VYSLAPANEJ CESTICKY CO IDE OKOLO ZRUCANINY OBYDLIA, V ZIADNOM PRIPADE NECHODTE VYSCHNUTYM KORYTOM.

Opustam skaliska a stupama vyslapanou cestickou, sem tam zas hovienka.

V dialke vidim mini berbersku osadu o ktorej mi vravel vcera guide v hoteli.

Potichucku sa ju snazim obist zozadu, bohuzial ma zavetrilo male detsko a uzaj za mnu upaluje a krici dirham, dirham, money, money. Ukazujem mu,ze nic nedostane, chvilu pokracuje ale nakoniec to vzdava.

Osada asi 2 velke stany a 2 vyhlbene obydlia v skale + mini stajna pre somarov(?)

Nalavo od osady na kopci vidim prveho skalneho muzika, tento ma dokonca aj oblecenie.

Opat relax a kochanie sa super vyhladom. Slnko trochu pecie ale nic extra je to priatelne.

Po oddychu vybieham este na vyssi kopcek mimo cesty, v dialke vidim mesto tinghir.

Pomocou gps sa napajam na chodnik. Dalej sa uz navigujem pomocou skalnych muzikov. Je ich tu kopa a pekne ukazuju cestu. Niektorych opravujem resp pri neprehladnom terene neakych aj staviam.

Fakt klobuk dole kto vymyslel toto znacenie, funguje to tusim vsade na svete.

Pomalicky klesam, ak by som mal turisticke topanky dovoli by som si aj riskantnejsie pohyby noh ale takto idem dost opatrne.

V dialke pocujem hlasy neakych turistov ale ludi nevidim.

Na luke(samozrejme len piesok) vidim daky napis z kamenov ale bohuzial arabsky som sa este nenaucil.

Klesanie pokracuje, uz vidim aj oazu kde mam v plane prespat. Fakt super pohlad, zelene policka v nich hlinenne domceky obklopuju skaliska.

Kukam na gps, kazdu chvilu by som sa mal napojit na druhu cesticku kade sli holandanky, sok, ta cesticka tu nikde neni, len masa skal. Bud ju zavalilo abo fakt neviem. Ktovie kde holandanky nakoniec skoncili, mozno tie hlasy co som pocul boli oni.

No nic pokracujem po cesticke a stale sa priblizujem k oaze a k mini hlinenemu mestecku.

Pristavujem sa pri novo natretom vysielaci, samozrejme prazdne nadoby od farby ostali pohadzane po okoli.

Od vysielaca je paradny vyhlad na oazu s polickami.

Skalny muzici uz nikde, navigaciu prebera velka sipka s napisom Muzeum. Zacinam bludit temnymi hlinennymi ulickami v starom kasbahu. Nie a nie najst prechod cez rieku na druhu stranu, konecne stretavam cloveka, naviguje ma.

Doskou nad mini riekou sa dostavam na druhu stranu. Rieka neni hlboka ale ma dost silny prud.

Na druhom brehu zeny umyvaju riad, peru, cistai sosovicu (?). Je tu aj dalsie stado koz. Opat sa pytam ako sa dostanem na ulicu z koryta rieky.

Tetka ma naviguje cez policka.

Upravenymi zelenimi polickami sa vynaram na hlavnu cestu. Nabieham do prveho hotela. Je tu len male stena, dcera majitela, pochopila ked som povedal mama, papa. Prichadza majitel. Uf teda zavital som do dobre luxusneho hotela. Izba za 450D.

Podakoval som sa, majitel ma ale hned vedie k vedlajsiemu ubytku. Tu zjednavam zo 150D na 100D. Majitel sa pyta na kedy si chcem dat sprchu. tak reku hned, mam pockat 30.min kym sa ohreje voda.

Je tu gruppa nemcov. 3 cernosi ,jeden beloch. Vonku maju odstavene terenne auto. Ich cielom je Ghana. Jedna nemka odtial pochadza resp tam ma rodinu. Konecne normalny cestovatelia a ako napotvoru su akurat na odchode.

Po ceste sa vyberam najst neaky obchod. Pytam sa robotnikov (hovorim aqua s naznakom pitia), jeden neleni, prechadza cez cestu, klope domacemu na branu. Vychadza chlapik a len pre mna otvara svoj obchodik. Ako klobuk dole, toto som este nezazil.

Po sprche berem knihu a smer rieka.

Bohuzial nikde sa mi nedari najst fajn miesto na relax.

Pri hlavnej ceste som videl aj skolu, deti miesto do zositov pisu na tabulky s kriedou.

Dost ma zaujala aj vyroba hlinennej malty. Pracovnici v gumakoch slapu mokru hlinu, do nej pridavaju slamu a strk. To nasledne nakladaju do tacok a sup ho hned na stavbu a budovanie moze zacat.

Par budov tu opravuju resp rozsiruju (hlavne ubytka), vsetko rucna prace bez akychkolvek mechanizmov.

V koryte rieky som sa trochu aj brodil studenou riekou, stretol som aj partiu soplakov co sa tu hrali s jojom. Pekne pozdravili a popriali mi vela stastia.

Na ubytku rozlucka s nemcami, docapovali si vodu do kanistrov a mozu sa vidat na cestu pustou az do ghany.

WIFI na ubytko uplne tragicke, resp ani nejde. Vyhoda je terasa ,z ktorej je fajn vyhlad na oazu a okolite skaly.

Po zotmeni pozorovanie hviezd z terasy, ta neni nastastie osvetlena.

Ozvali sa mi z Dar el Khamlia ,za camel trip s prespanim v pusti chcu 35€, takze idem tam. Co som zistoval tak v merzouge stoji okolo 400D. Len este neviem ako sa tam dopravim, skusim stopa abo pesi, neni to moc daleko okolo 8km.

Ozval sa mi aj moj hostitel cez airbnb v merzouge (vdaka kuponu tu spim zadarmo). Neni problem prist aj skorej, povodne som chcel ist supratourom (poobede) ale pojdem skorsim lokalnym busom (8/40 rano), mam mu poslat sms-ku a pride ma vyzdvihnut.

endomondo trasa

naklady (1€ = 10,73D , spravil som priemer z prveho zamienania 10,68 a druheho 10,78 a tretieho vyber 10,74)

voda 15l - 10D
ubytko - 100D
2xvoda 1,5l + jogurt + sladke plnene pecivo - 19D

foto
todra gorge

Advertisement



Tot: 0.106s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0709s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb