het begin


Advertisement
Malawi's flag
Africa » Malawi » Northern » Mzuzu
February 7th 2008
Published: February 7th 2008
Edit Blog Post

Hallokes daar in het verre België,

Ik zit eindelijk in Malawi. Nu is het nog afwachten tot ik naar Mzuzu reis, waar ik mijn stage moet doen. Waar ik verblijf en wat ik daar moet doen is dus nog steeds een groot vraagteken.

Toen ik vertrok uit Zaventem, was het wel al miserie. Ik wist dat ik 45 kg mocht meenemen, maar wat ik niet wist, is dat ik maar 32kg per valies mocht steken. Maar gelukkig zijn er winkels in het vliegveld en ben ik dus nog een valies gaan kopen. Na een afscheid vol met traantjes kon ik dus toch vertrekken.
Na een stop in Parijs ging onze vlucht verder richting Ethiopië, we kregen dan ook een avondmaal en ontbijt met 3 uur interval. In Ethiopian airport moesten we overstappen. Op weg naar de transit hal kwamen we 2 politiemannen tegen die een vluchtende man in bloot bovenlijf met een vrouwelijk gekrijs, sloegen met matrakken. Geshockeerd moesten we verder lopen.
De overstap verliep voor de rest vlot en een viertal uur later stonden we eindelijk in Lilongwe. Bij het invullen van een entry card was ik al de loopband in het oog aan het houden. Gelukkig waren mijn twee valiezen erbij en ik was dolgelukkig. Anderen, zoals Marjolein, Lore en Jeroen hadden minder geluk. Bij hen ontbrak elk een valies. Na lang wachten kwamen ze te weten dat ze nog in Adis Ababa lagen en dat ze vrijdag toekomen.
In de inkomhal wachtte Mr. Dixie ons op samen met nog een aantal mannen. Ze verkochten ons telefoonkaarten en propten al ons valiezen in een truck en bonden die met een touw vast. En dan mochten wij met 10 in een jeep om naar de lodge te rijden. Ik zat vanachter op een gamel bankje, waar ik bij een te diepe put in de weg door zakte. Tijdens de rit konden we toch genieten van het landschap, de mensen en de aardigheden. Wanneer we eindelijk in de lodge toekwamen konden we op ons gemak op het terras aan het zwembad iets drinken en wat uitrusten.

Nu een dag later, zit ik nog steeds in de lodge. We zijn eigenlijk aan het wachten op iemand die met ons naar de markt ging gaan. Hij ging om 10uur komen en het is ondertussen al 11u. Maar bon, zo gaat het nu eenmaal in Afrika.

Verder kan ik nog niet vertellen, dat is afwachten tot ik nog eens op internet kan.



Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement

Het zwembad in de lodge...Het zwembad in de lodge...
Het zwembad in de lodge...

(in het donker dan toch...)


12th February 2008

Veel geluk in Malawi. Geen stress voor laatkomers, zo is het leven nu eenmaal in Afrika. Stress bestaat er immers niet.

Tot: 0.117s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0947s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb