Mombasa


Advertisement
Kenya's flag
Africa » Kenya » Coast Province » Mombasa
August 27th 2014
Published: March 29th 2015
Edit Blog Post

ako je bila noć vožnja do Mombase mi je pružila priliku prvi put vidjeti slonove, iako svega na par trenutaka u svijetlu farova dok bi prelazili cestu..

U Mombasu sam stigao ranom zorom i uzeo bajaj do prvog od dva hostela čije sam adrese našao. No bio je zatvoren. Brinuo sam se jer prema informacijama se interneta taj bio vrlo popularan i nerijetko popunjen. Nakon par pokušaja zvonjenja, ukazao se bijelac srednjih godina u donjem rublju, a na pitanje ima li mjesta, samo se nasmiješio i rekao: „valjda ćemo naći“. Vodio me kroz ogromni vrt s mrežama s ležaljkama uz veliki bazen, dok su okolo trčali maleni majmuni. Upozorio me da ih se čuvam jer dosta kradu što nerijetko izaziva svađe među gostima. Dok je bilo gostiju. Naime u hostelu s kapacitetom za jedno 120 gostiju, ja sam bio jedini. „120 gostiju nema sada u cijeloj Mombasi“ – rekao je.

Hostel je otvorio s partnerom koji je nakon porasta terorističke prijetnje u Mombasi pobrao novce iz blagajne i netragom nestao.



Uz nacionalne parkove, Mombasa kao grad velikim dijelom ovisan o turizmu, je izrazito pogođena terorističkom prijetnjom. Većina hotela je zatvorena, oni koji nisu rade samo s pomoćnim osobljem. Kretanje Mombasom po noći je praktički zabranjeno, a vojska i policija su na svakom uglu. Iako većina dolazi u Mombasu zbog predivnih pješčanih plaža, treba napomenuti i da je grad Mombasa, pogotovo stari dio predivan. Od velike portugalske utvrde na obali mora „Fort Jesus“, do beskrajnog labirinta miksa kolonijalne i arapske gradnje Stare Mombase. Mombasa je također pravi kozmopolitski grad u kojem generacijama zajedno žive Afrikanci, Arapi, Indijci i Europljani . Tako je sasvim normalno na ulici jednog do drugog vidjeti Indijskog biznismena u odjelu, zamotanog arapskog trgovca i polugolog Masaija s kopljem.

U Mombasi se nalazi i veliki park prirode napravljen u ostatcima starog kamenoloma koji je pretvoren u samoodrživu prirodnu oazu punu životinjskog svijeta. Tako se može tamo sresti divovska kornjača ukradena prije gotovo 200 godina sa Sejšela, nekoliko nilskih konja, žirafa, krokodila, zebra i mnogih drugih predstavnika Afričke faune.

Iako pogubno za stanovnike i ekonomiju, manjak turista sad pruža priliku uživati sve ljepote Mombase, od pješčanih plaža do spomenika bez uobičajene gužve.

Advertisement



Tot: 0.226s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0467s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb