Eventyr i swingerland

Guinea-Bissau's flag
Africa » Guinea-Bissau
September 8th 2007
Published: September 8th 2007

Hei alle sammen, naa har the norwegian traveling circus kommet seg ut paa Bubaque, en idyllisk og tropisk liten oey bare noen timers baattur utenfor hovedstaden Bissau i landet vi naa er i, Guinea-Bissau. Allerede paa grensa skjoente vi at dette var et land vi ville komme til aa stortrives i. Vi ble hilst velkommen av en skokk grensevakter, og her snakker vi skikkelige sleggedamer i uniform som ikke har stort annet aa ta seg til enn aa gjoere narr av de som kommer inn i landet. Og lo gjorde de, saa hele grensestasjonen rista naermest, og vi maatte bare le med, der vi stod og venta paa passene vaare. Grensestasjonene her nede er veldig morsomme, det er smaa skur med et lite kontor, der det sitter en vakt og stempler pass og passer hoener og geiter.
Guinea-Bissau er et mye mer laidback land enn Senegal og Gambia. Folkene er ikke innpaaslitne, og selgere gir seg naar de skjoenner at du ikke er interessert. Bissau er en herlig liten by med blide og imoetekommende mennesker, lave priser og hyggelig portugisisk kolonialarkitektur. Jeg faar oevd litte grann portugisisk, og det er goey.
I gaar tok vi morgenbaaten ut til Bijagosoeyene, og vi bor paa den stoerste av dem, Bubaque. Dette av bekvemmelighetshensyn, i Guinea-Bissau er rennende vann konsentrert til noen faa steder, og elektrisitet er forbeholdt de timene av doegnet da det er mest noedvendig, det vil si om kvelden. Klokka halv aatte gaar sola ned og stroemmen paa, og da samles alle foran de faa fjernsynsskjermene som finnes her for aa faa med seg portugisiske og brasilianske saapeserier. Landsbyen vi bor i er liten og trivelig, med smaa butikker og barer og mange mange mange mange haner og hoens. De er saerdeles pratsomme, og ikke minst lattermilde. Tre hoener med latterkrampe ligner til forveksling paa mine egne kjaere tanter, saa det er like foer jeg maa gaa ut paa tunet og sjekke om det er byrkjelands eller hoenetupper som staar og ler. Oeya er nydelig vakker, men i dag har det regna hele dagen, saa vi har ikke faatt bada. Det gjoer ikke saa mye, for vi fikk oss en god venninne paa baaten. Hun heter Emma og kommer fra Sundsvall, og bor i Bisota nord for hovedstaden. Hun kjenner kulturen, de fleste i landsbyen og kan attpaatil spraaket, saa vi nyter godt av det. Vi har blant annet gaatt paa markedet og drukket lokal te med en gjeng afrikanere. Vi fikk ogsaa sett det lokale sykehus, og fikk fri adgang til baade laboratorium, foedestue og operasjonssal. Jeg skal gjoere mitt beste for aa ikke havne paa sykehus her, for aa si det saann.

I morgen drar vi tilbake til hovedstaden, og paa mandag skal vi paa besoek til Astrids planfadderbarn i Bafata. Det blir nok liv og roere, bokstavelig talt, saa det skal bli rapporter derfra. Etter det drar vi vel og besoeker Emma i Bisota, foer vi drar tilbake til Ziguinchor og Senegal.

PS: for alle dere swingers der ute, Guinea-Bissau er virkelig landet aa dra til for aa riste litt loes, leve litt farlig og slippe ut litt damp. Her er sex en veldig fri og aapen greie, man trenger ikke vaere gift for aa ha sex sammen. Det eneste som skal til er at mannen velger ut en jente/dame og sier enten "jeg vil ha deg" eller "skal vi gaa paa tur", og saa blir det action. Jentene har ikke noe de skulle si. Aldersgrenser er det liten respekt for, her er det fritt fram for aa velge den du har mest lyst paa. Baade kvinner og menn, gifte og ugifte, kan ligge med hvem som helst, og prevensjon er ikke vanlig, saa det blir barn paa kjoepet. Saa dra til Guinea-Bissau og kos dere.

Tot: 0.102s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 45; dbt: 0.0577s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb