Ghana

Africa » Ghana » Ashanti » Kumasi
September 9th 2011
Published: September 9th 2011

Hostel-Department

Denne tur går vi hver morgen, mellem vores hostel (i vest) og vores Department of Planning (i øst).

Der er allerede gået 4 uger og det er simpelthen for ringe at jeg ikke er kommet igang med dette noget før. Men det er der jo ikke så meget at gøre ved.
Der er sket en hel masse! Den første uge boede vi ved en fantastisk sød familie i Accra (hovedstaden). Det var det rene luksus med kokkepige og privatchauffør! Og vi er så heldige at have en stående invitation til at komme "hjem" hvornår det skal være. Hvor heldig kan man være!? Det var rart med en blid introduktion til landet, herunder deres forhold til kirken.

Vi tog til KNUST den 19. august. Det tager 6 timer med VIP-busserne som er virkelig behagelige. Vejenes tilstand er knap så behagelig og på en del af strækningen er der slet ikke belægning, så bussen må køre zigzag imellem hullerne i vejen. Men vi kom frem og fik et fint værelse med eget bad og toilet! Desværre er der ikke altid vand, eller strøm for den sags skyld. Men det meste af tiden er der ingen problemer. Vi har desværre haft et par kakerlakker på værelset, men har slået to ihjel og håber virkelig ikke at se flere!
Vi har taget
Birgitte på sin sengBirgitte på sin sengBirgitte på sin seng

hun er vist et meget godt billede på hvordan vi havde det da vi lige havde fået vores værelse.
den fine lyserøde farve på væggene til os og har købt både gardiner og tallerkener som er hhv blomstrede og lyserøde 😊
Vores hostel hedder Old Brunei (der er også New Brunei og Baby Brunei, for det er jo slet ikke forvirrende). Det er et internationalt kollegie og der bor enormt mange nigerianere og så selvfølgelig os to danskere og én tysker. Nigerianerne behøver åbenbart ikke så meget søvn, der er i hvert fald musik og råben det meste af døgnet. Vi kan meget af tiden høre en meget populær nigeriansk sang der hedder Oliver Twist:

Og så har de meget ofte bønnemøder, gerne tidligt om morgenen. Det lyder meget pænt når de synger, men ellers kan det være ret anstrengende.

At blive indskrevet på uni var en noget indviklet proces, men det lykkedes også nogenlunde "nemt". Det er straks værre at få udleveret de kursusbeskrivelser som vores kursusvalg skal baseres på og som vi ved at de har liggende! Undervisninger ER vel at mærke begyndt... Så nu går vi til de forskellige kurser og finder ud af hvad de indeholder den vej igennem.

Lørdag d. 27. august tog vi til Owabi Wildlife Sanctuary. Det var skønt
at komme ud af byen og larmen! Vi så ikke så mange dyr, dog nogle fugle og skyggen af nogle aber. Men vi nød turen i fulde drag og tager nok derud igen en anden dag.

Det her er selvfølgelig slet ikke dækkende for hvad vi har oplevet de sidste 4 uger, men tror det må blive det for denne gang.

Owabi WS

Reservatet blev oprindelig lavet for at beskytte drikkevandet i den kunstige sø.
Owabi WS

Vi holder meget af at tage stole ud og sidde på svalegangen foran hoveddøren. De andre synes vist at vi er lidt mærkelige... wonder why?
Owabi WS

kollegiet består af 4 blokke med en gård i midten. Vi bor på øverste etage lige over der hvor man måske kan ane at der sår "block B"

Tot: 0.082s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 30; dbt: 0.0287s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb