Blogs from Boa Vista, Cape Verde, Africa

Africa » Cape Verde » Boa Vista February 28th 2019

2018 was a hectic year with us moving to our new home and getting it set up and then going to New York to get married, I also moved over to a new job and had a mini secondment into the bargain so we decided we'd have a little honeymoon type trip that was as unlike any before where we just flew to a resort and did pretty much nothing. For once we just wanted to recharge the batteries and unlike at home not battle putting tents up in the wind and rain, just this once. So we took a February break with TUI down to Boa Vista at the Riu Palace. We wanted it easy so bookended with Clayton Hotel stays at Manchester Airport. The TUI planes would be fine for say an hour or ... read more
Cape Verde

Africa » Cape Verde » Boa Vista April 1st 2017

Om wat meer van het eiland te zien, dachten we er in eerste instantie aan om een auto te huren. Maar ook dat is niet goedkoop en dan moet je nog zelf rijden ook! Dus een babbeltje gemaakt met een van de pickup-bestuurders die in het centrum rondhangen, hopend op een leuk ritje. Taxi’s zijn hier bijna allemaal pickups, met bankjes in de achterbak, dus kunnen er 9 mensen mee. Gewone taxi’s zijn er ook, maar minder. De meeste taxi’s rijden rond of staan bij restaurants in de hoop een vrachtje op te pikken. Ze hebben overigens alleen veiligheidsriemen voorin, achterin is niets.Onze keus voor een ritje viel op Michel, die een aardige kop heeft en wat Engels spreekt. De eerste rit ging naar de regio Norte in het noordoosten. ... read more

Africa » Cape Verde » Boa Vista February 25th 2017

Boa Vista is ontdekt in 1480. De zeeman die als eerste dit eiland zag, riep: “Kapitein, goed zicht” (boa vista), in plaats van “land in zicht”, zo blij was hij dat hij land zag omdat er een vreselijke storm aankwam. Het was het vierde Kaapverdische eiland dat door de Portugezen ontdekt werd. Eerder waren Maio, Santiago en Fogo aan de beurt. Nu is het zo’n beetje gekoloniseerd door de Italianen. Italiaanse restaurants en ijssalons, Italiaanse constructiebedrijven enz. En een beetje door de Chinezen die bijna alle kleine winkels in handen hebben. Ik heb overigens liever met de Italianen te maken, ook al spreken de meesten van hen geen woord over de (hun) grens, dan met de Chinezen. De Italianen zijn over het algemeen vriendelijk, de Chinezen over het algemeen niet. Maar gelukkig hebben we tegenover ons ... read more
Toca da Garoupa
Ca' Nicola
Zo wordt hier gebouwd

Tot: 0.087s; Tpl: 0.003s; cc: 5; qc: 28; dbt: 0.0491s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb