Mijn brommer


Advertisement
Burkina Faso's flag
Africa » Burkina Faso » Centre » Ouagadougou
August 2nd 2009
Published: August 2nd 2009
Edit Blog Post

P1000542P1000542P1000542

Ik op mijn brommer
Ik ben erg blij met mijn brommer. De brommer is het ideale vervoersmiddel in Ouaga en geeft veel vrijheid. Als je eenmaal de grote asfaltwegen kent, is het makkelijk navigeren in de stad. Een brommer geeft bovendien de mogelijkheid om mee te doen aan de favoriete bezigheid van de gemiddelde Burkinabé: rondtoeren op je brommer en familie en vrienden te bezoeken. Daarnaast breng ik regelmatig een bezoek aan één van de vele mecaniciens te vinden op elke straathoek (net als alle andere zaken). Voor een bedrag tussen de 30 eurocent en 3 euro loopt mijn brommer weer gesmeerd (voor een week). De mensen zijn in alles verschrikkelijk handig, maar het zijn wel altijd houtje touwtje oplossingen. Veel dingen werken dan ook niet, of begeven het regelmatig. Ik noem dat Burkanibé qualité. Veel dingen zijn ook gewoon oud, zoals mijn brommer. Zorgelijker is echter de enorme import van goedkope(re) Chinese producten. De kwaliteit van de technische producten is ondermaats en daarmee wordt goedkoop uiteindelijk duurkoop. Persoonlijk vertrouw ik de kwaliteit van voedsel producten uit China ook niet, maar dat weet je ook nooit bij lokale producten te koop op de markt. In het kader van mijn onderzoek kwam ik er bijvoorbeeld achter
P1000540P1000540P1000540

Mooi is hij hè, mijn brommer natuurlijk! Op de achtergrond zie je de voorgevel van mijn huis.
dat de schil van cashewnoten soms verwijderd wordt met oude motor olie. Na dit zijstraatje genomen te hebben, toch weer terug naar mijn ervaringen op de brommer. Onlangs had ik helaas ook mijn eerste bekeuring te pakken. Mogelijkerwijs had ik door rood gereden. Zoverre ik weet, ging ik mee met het verkeer op een drukke rotonde, maar goed, het zou kunnen. Als westerse wordt je er natuurlijk sowieso uitgepakt. Mijn helm verbergt weliswaar mijn huidskleur, maar je bent zeker niet minder opvallend als enige persoon met helm. Gelukkig was ik niet de enige die pech had.

Advertisement



Tot: 0.074s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 50; dbt: 0.0517s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb