Aan als het leuks komt een eind...


Advertisement
Burkina Faso's flag
Africa » Burkina Faso » Centre-Nord » Korsimoro
December 24th 2006
Published: December 24th 2006
Edit Blog Post

dus ook aan veldwerk. De laatste week vloog voorbij, maar alles is ruim op tijd afgekomen en eigenlijk had ik het ook wel een beetje gehad met het werk. Met de groep was het erg gezellig, veel gelachen maar het werk werd wel een beetje een sleur. Alle monsters zijn voor analyse bij het Burkinabees bodemkundig laboratorium Bunasol afgeleverd waar ze geanalyseerd gaan worden (Bulk Density, vochtgehalte, pF), hopen dat het allemaal goed gaat.
Joost heeft deze week zijn laatste detail karteringen succesvol afgerond en is ook tevreden over zijn werk.
De chief van het dorp Balinga waar we aan het werk waren wist dat we in zijn gebied aan het werk waren maar wist niet zo goed hoe hij ons moest benaderen, maar op dinsdag waren we zo dicht bij zijn hut aan het werk dat hij toch maar besloot om gewoon naar ons toe te gaan om te vertellen hoe blij hij wel niet was met ons bezoek en ons uit te nodigen om ons een kip cadeau te doen.
Verder heb ik deze week mijn tas wat lichter gemaakt en wat van mijn spullen aan de kinderen cadeau te doen (mijn mooie drinkfles, een setje kaarten met plaatjes uit Noorwegen, een bloes en een setje schroevendraaiers). Toen ik dit aan Siaka voorlegde begon hij gelijk te sputteren: ‘Wat, voor de kinderen! Wat moeten die nou met schroevendraaiers! Dit wil ik hebben, daar kan ik mijn brommer mee repareren!’ Hahaha.
Vrijdag alles weer ingepakt en veel handjes geschud en adressen uitgewisseld. Mathieu de bewaker en liefkozend de ‘goalkeeper’ genoemd bleek niet te kunnen schrijven, maar Daniel gelukkig wel. Zelfs het adres van de Cody’s shop (winkel waar we elke middag een duits export biertje genaamd Cody’s haalden) gekregen, want die waren zo vriendelijk om mijn aggregaatmonsters in hun koelkast te bewaren.
In januari en februari keren Siaka en Issouf trouwens weer terug naar het gebied om verder te gaan met meer onderzoek voor Elke.
Joost en ik zitten nu in het huis van Elke waar we als we in Ouaga zijn tot 5 januari mogen verblijven, want zij viert de feestdagen in Gambia bij de familie van haar man Baboucarr.
Zaterdag hebben Joost en ik allebei stof voor een broek gekocht om een oude broek na te laten maken. Joost heeft ook nog een mooi traditioneel stofje uitgekozen voor een jurk voor Mawgosia. Daarna ging Joost toch eindelijk eens naar de dokter, want hij had al geruime tijd toch al wat problemen met zijn ontlasting. Na analyses in het laboratorium van het bruine goedje bleek hij te hebben wat we al dachten, namelijk dysenterie, waarvoor hij in een keer een paar tabletten moet slikken en een paar dagen geen alcohol mag drinken (…).
’s Avonds hebben we Bona, Issouf en Siaka uitgenodigd voor Chinees eten wat ze nog nooit hadden gegeten. Waar een simpel Afrikaans gerecht 300 CFA kost (50 cent) kost een chinees gerecht al gauw 3000 CFA, wat voor hun dus ontzettend duur is.
Het einde van het veldwerk betekent het begin van het verkennen van het land. 26 december richting het noorden en in ieder geval 2 januari weer terug in Ouaga om Arno en Stuart van het vliegveld te halen.

Fijne kerstdagen en alvast een gelukkig uiteinde,
Bart

PS. Vandaag voor de eerste keer in het chaotische verkeer met een auto rondgereden, erg tof!!
PPS. Check ook de site van Joost voor zijn leuke update: www.travelblog.org/Bloggers/joostov



Additional photos below
Photos: 11, Displayed: 11


Advertisement

cadeauscadeaus
cadeaus

huuuhhuhhuuuuuh mijn mooie veldfles...
Joost deed ook veldwerkJoost deed ook veldwerk
Joost deed ook veldwerk

en zijn trouwe hulp Siaka dringt bijna de hele watervoorraad op
Joost in de stoffenwinkelJoost in de stoffenwinkel
Joost in de stoffenwinkel

ienemienemutte die wordt het
nog een lokale nog een lokale
nog een lokale

witte bonen met mayonaisse (en banaan)
chinees experimentchinees experiment
chinees experiment

c'est pas frais...


1st January 2007

Gelukkig Nieuwjaar
Hi Bart, Yorio wenst je vanuit Amsterdam een gelukkig 2007!! Ik heb lekker in je vensterbank geslapen. Miaaaaaw!!!

Tot: 0.082s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 62; dbt: 0.0551s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb