regensimulaties

Burkina Faso's flag
Africa » Burkina Faso » Centre-Nord » Korsimoro
December 3rd 2006
Published: December 3rd 2006

Week 4 in Burkina was een me een week. Op maandag ging ik de regensimulator die ik al een paar keer gerepareerd had nog eens goed uittesten. Hierna zag ik het even helemaal niet zitten omdat de regenintensiteit er een was van onaardse proporties. Gelukkig kwamen onze begeleider Erik en Elke op woensdag langs voor een weekje, wat het een en ander verduidelijkt heeft waardoor ik toch een goed gevoel aan deze week heb overgehouden, en er toch nog geen hek van de dam blijkt.
Helaas kreeg Joost diezelfde dag een vervelend bericht en is hij voor een week naar Nederland teruggekeerd, waardoor hij niet veel aan Erik’s komst heeft gehad. Sterkte gewenst!!
De laatste twee dagen heb ik met Elke, Erik, Siaka en Issouf de regensimulator op verschillende oppervlakken uitgeprobeerd samen nog wat andere testjes. De resultaten zijn bemoedigend, en het gaat waarschijnlijk lukken om de komende drie weken het onderzoek af te krijgen; er zitten misschien wel een paar artikelen in!!!
De regensimulator was weer een reden voor de locale bevolking om de lemen hut uit te komen en wat hebben ze genoten...
We hadden deze week wel een paar keer pech met de quatre-quatre’s (lekke banden, kapotte distributieband), maar hierdoor had Bona weer het een en ander te doen. Uiteindelijk ging het allemaal goed (soms wel wat gepropt in de auto) en werden we weer achternagezeten door veldhonden.
Een kort berichtje deze keer met paar fotootjes, de wetenschap roept!

3rd December 2006

Indiana Jones!!
11th December 2006

hi neefie, zeg geweldig wat je allemaal aan t doen bent!kreeg net pas de site van jos dus vandaar late reactie! ga vanaf nu regelmatig kijken!dikke knuf marloes

Tot: 0.076s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 60; dbt: 0.0461s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb