Okavango Delta

Botswana's flag
Africa » Botswana
May 11th 2018
Published: May 14th 2018

Vroeg weg uit de Nata lodge. We moeten op tijd zijn (13.40 uur) voor de vlucht naar de Okavango delta In Maun. 315 km rijden om precies te zijn. De O voor de Kavanga rivier is trouwens een verschil in taal tussen Namibië en Botswana. Er zit zo’n 70 km weg in met potholes. Soms zo erg dat je 10 km per uur rijdt. Toch ruimschoots op tijd. In de georganiseerde chaos op het vliegveld slaagt men er toch in op tijd te vertrekken. Een 1-motorig vliegtuigje met 6 plaatsen. Op het platform staan er nog wel veertig van dit soort te wachten, allemaal voor de delta. Op onze bestemming, de Xakanaka (land van de slang) airstrip staat niemand ons op te wachten. Na later bleek door motorpech. We zijn toen maar met een stel Australiërs meegegaan. Na anderhalf uur hobbelen door een overigens schitterend natuurgebied zaten wij op hun bestemming. 40 km van de onze kwam enigszins later door. We zijn toen met een speedboot op topsnelheid, we moesten voor donker binnen zijn, in drie kwartier overgezet. Enerverend en koud in een open boot zonder windscherm dwars door de meren en sloten is zachtjes uitgedrukt. Ook de duizenden vliegjes deden hun best om het minder aangenaam te maken. Jannie genoot, ik iets minder. We werden op ons eiland met gezang ontvangen, een warme maaltijd en dito bed. Begeleiding naar onze tent was nodig want er liep een olifant rond die zich niet liet wegjagen. Toch als een blok inslaap gevallen. Ook hier weer buiten douche en WC en als we wilden douchen dan moesten we dat melden. De waterzak werd dan gevuld met warm water.

Tot: 0.098s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 56; dbt: 0.0517s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb