Page 3 of traveloturc Travel Blog Posts

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul November 2nd 2023

2 KASIM 2023 PERŞEMBE Bu öykü, “öldürseniz gitmem” dediğim Hindistan seyahatimi içermektedir. Yoldaşım Svitlana, meğerse bu Hindistan’ın hastasıymış. Mülkiye’den ablam Güneş, bir mesajla Hindistan’ a gideceğini duyurunca gafil avlanıp bu mesajı Svitlana ile paylaştım. “Biz de gidelim” diye tutturunca, kıramayacağımı anladım ve girişimlere başladım . Geziyi, mektepten abim olan eski Hindistan büyükelçisi Halil Akıncı’nın eşi ve kadim dostu Nezihe düzenliyor. Nezihe’de, mektepten rahmetli ve çok sevdiğim arkadaşım Ziya’nın akrabasıymış … Eh… bu koşullar altında bu gezi de böylece şart oldu… Ben yetmezmişim gibi kız kardeşim Zeynep’i de sürükledim . Gerçi o, dünden hazırdı… Nefes çalışmaları ..yoga moga ..mistik Hint dünyasına küçük seyahatlerini zaten gizli gizli yaparmış… Hazı... read more
KOLTUK SEVDASI
ISTANBUL
ISTANBUL AIRPORT

Europe » Italy » Liguria » Deiva Marina May 3rd 2023

G03 3 Mayıs 2023 ÇARŞAMBA Uçak 4 saat geç kalkınca tüm planlar değişti elbette. Milano Malpensa havaalanında önce araç kiralama şirketimizin RENTSMART24 aradık...16 no lu kapıya git dediler .Ulan 16 No diye bir kapı yok ... uzatmıyalım öğreniyoruz ki bu 16 no lu kapı üst katta imiş.. Şimdi RENTSMART 24 şirketinin mekiğini bekliyoruz Neyse ki çok gecikmedi.. içimizdeki ikircikler uçtu gitti... Bu araç kiralama işleri hep sıkıntılıdır ..Bizi bulacaklar mı ? biz onları bulacak mıyız ? diye gerildikçe gerilirsiniz... Hangar gibi bir yerde bize yeni bir Panda 500 Hybrit verdiler.Araç biraz ekmek dağıtım kamyonetine benziyor ama ossun…Allahtan işimiz fazla uzamadı ve hala güneş batmamışken yola çıkma şansı bulduk . Yolumuz 250 km civarında ve bu akşam Deiva Marina’ya varmayı planlıyoruz… Yol üstü ... read more
RENTSMART 24 OFIS

Europe » Greece » Attica » Athens May 3rd 2023

G03 3 Mayıs 2023 ÇARŞAMBA Sabah kahvaltımızdan sonra evi toparladık.Bu toparlanma dediğimiz kolay olmuyor …elektrik ,su,hatta kapı paspasının evin içine alınması bile belirgin bir plana göre yapılıyor … Pire ve Atina halkı bizi düşünmüş ve bizim eve yakın bir metro istasyonu yapmış.Yapımı 10 yıl falan sürdü ama olsun … Terminalin adı “Dimotiko Teatro” yani Belediye Tiyatrosu durağı..Başlangıç noktası olduğundan oturacak yer sorunu yok .Buradan biniyorsun ve Athina Venizelos Havaalanında iniyorsun … Çok rahat bir yolculukla yaklaşık bir saatte alana varıyorsun …Uçağımız nedense 4 saat geç kalkmaya karar verdi ..1300 te kalkması gereken uçak 1700de kalkınca ona bağlı olan bütün planlar bozuldu…20:00 civarında Milano Malpensa havaalanına vardık …... read more
AHA BUDUR...

Europe » Greece » Attica » Piraeus May 2nd 2023

G02 2 Mayıs 2023 SALI Gece güzel bir uyku uyuduk sabah 6 civarı Pire ye vardık . Zor uyandık .. Yalapşap yıkanıp terk için hazırlandık… Yaşımız gereği bizi yürüyen merdivenle indirdiler .Aslında bu kıyağı sadece binerken yapıyorlar ama bu kez beyaz saçlar ve malül bir çehre ve bakış bu yardımı sağlayıverdi. Hiç uğraşmadan bir taksi ye atlayıp 5 dakika sonra eve vasıl olduk .Sular ve elektrikler açıldı …storlar kaldırıldı…hoş geldin Paşa Limanı … Evi biraz toparladık …alışverişe gidildi ..burada çok kalmayacağız ama minimum bir malzeme gerekli … Öğlen vakti can dostumuz, Sklavenidis AVM sinde karnımızı doyurduk … Bu AVM nin 4 katı restoran olmakla beraber aslında Juriassic Parc ın esas alanıdır . Svitula sayesinde yaş ortalaması derhal 4 puan düştü ve 91 e geriledi … Öğleden sonra umumi ... read more
BALKONDAN
BOYLE

Europe » Greece » South Aegean » Kos » Kos May 1st 2023

G01 1 Mayıs 2023 PAZARTESİ Bodrumdan Kos’a bir saat içinde vardık ..20 dakika falan diye üfürüyorlar kaale almayınız … Bu ifadeyi arabacıların “100 km /4 litre” çıkışları ile karşılaştırabilirsiniz zira bunun koşullarını sıfır rüzgar,belirgin iklim ve laboratuvar koşullarında diye küçük harflerle altta yazarlar . Yani neredeyse, araba hiç kımıldamazsa, kağıt üzerinde 100 Km de 4 litre yakması lazım diyecekler ama öyle demiyorlar … 20 dakika da Kos öyle bir şey …denizde dalga olmayacak,rüzgar sıfır olacak veya pupadan esecek ,makine bakımdan yeni çıkmış olacak vs vs … Gemimiz,kağıt üzerinde 20 dakikada Kos ‘a varır demek istiyorlar … Hadi Kos’a vardınız diyelim.. Türkiye çıkışlı limanları ayrı ..depremden önce ana limana bağlanıyorduk ..Deprem sonrası için koyun tam karşısına bir liman uydurmuşlar…Yani her şeyi porta... read more
KOS HOŞLUKLARI
SVITULA SEVMİYOR
GEMİMİZ

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum May 1st 2023

G01 1 MAYIS 2023 PAZARTESİ Yine yeni yeniden yollardayız…özlemişim bu tür uzun boylu seyahatleri…Sabah 7:00’ye kurduk saati… Bir kahve molası ve valizler dün geceden beri hazır olduğundan, saat 07:30 da taksimiz bizi ,evden 4 dakika mesafede olan Yeni Bodrum limanına bıraktı… Çıkarken yine sıkıntılar yaşadık … Söylemesi ayıp bendenizin “Yunanistan oturma” iznim var .. Fakat sevgili Yunanlı kardeşlerim bu oturma iznini geçen yıl Ekimde yenilemeleri gerekirken, nedense bir türlü yenileme başarısını gösteremiyorlar … Bu yüzden ,tüm vergileri ve harçları yatırılmış ve avukatım sevgili Voulgaris tarafından yakından izlenen “proses” nasılsa yerine getirilemiyor … Bu nedenle, Türk yetkililer, Yunanca yazılmış ve iznimi yenisini verene kadar yenilediklerini belirten belgeye egzotik bir meyve diye bakıyorlar eviriyorlar çe... read more
DEVAMLI YERİMİZ
ASIM KAPTAN GÜVERTE

Middle East » Turkey » Aegean » Datça October 9th 2022

9 EKİM 2022 CUMARTESİ Bodrum da devasa bir turist kuyruğu var… Son anda bir seyahat krizi yaşadık . Sveta geminin boarding cart'ını bulamadı ve bizim polis ille de kart diye tutturdu .. Kart en sonunda benim çantamdan çıktı .. Çok ayıp oldu ama artık bu noktadan sonra sesimi çıkaramazdım … Sorunsuz memlekete vardık.. Datça feribotumuz 16 :00 da. O saate kadar, Bodrum 'da biraz dolandık . Yemeğimizi yedik ve saatinde feribotumuza bindik . Datça'da ,sağolsun Gürkan, bir arkadaşını ayarlamış .. Adamcağız bizi alıp kuş gibi Palamut a getirdi… Bir seyahat te böyle geçti.. Biraderim Turhan'a teşekkürediyorum . Bizi çok doğru bir yere yönlendirmiş Sağolsun… Artık önümüze bakıyoruz… ... read more
DATÇA FERİBOT
SVETA IN FERRYBOAT

Europe » Greece » South Aegean » Kos October 9th 2022

9 EKİM 2022 CUMARTESİ Otelimiz iskeleye yakın .. Kale ye giden gemimizi bulduk . Fiyatı da bizim Türklerden hesaplı Yani aynı limandan kalkıp ,aynı yere varan gemilerde niye farklı fiyat talep edilir ? anlamak mümkün değil ... Duty free den gerekli ilaveler tamamlandı. Gemimiz 9 :00 kalktı .. Bayağı kalabalık.. Turistler kendi paralarına göre çok ucuz kalmış ülkeme akın ediyor.. olsun gelsinler... Gemi çok hızlı ve bizi bir saat sonra Bodrum Kale ye bıraktı…... read more
TAKVİYELER TAMAM...

Europe » Greece » South Aegean » Kos October 8th 2022

8 EKİM 2022 CUMA Gemimiz Kos a geç varınca sabah ki bütün Bodrum gemilerini kaçırdık .. Akşam gemilerine binsek, bir gece Bodrum da kalmamız gerek .. Bunun yerine bir gece Kos'ta kalmayı daha uygun gördük .. Saat 11:00 civarında Kos'a vardık ve önceden ayarladığım oteli aramaya başladık.. Otelin adı POPI ...adeta köpek barınağı adı.. Lakin, vardığımızda, işbilir iki yunanlı kadın hoop diye valizlerimizi üst kata taşıdı .. Muhteşem bir balkonun kıyısında, güzel bir odamız var … Elimizde kalan yemekleri bitirip önümüzde yer alan plaja yönlendik.. İki bira tüketimi ile şezlong ve şemsiye masrafını sıfıra indirdik … Garson delikanlı bunları vitamin takviyesi diye pazarlıyor... Akşamüstü ,otele dönüp giyindik ve otele yakın Boats on the Coast lokantasında tam deniz kıyısında... read more
BALKONUMUZ
KOS

Europe » Greece » Attica » Piraeus October 7th 2022

7 EKİM 2022 PERŞEMBE Sabah, ani bir karar değişikliği ile memlekete dönmeye karar verdik … Stellios ( avukatım ), oturma izni ile ilgili bir gelişme olmadığını bildirince, burada daha fazla vakit kaybetmenin bir anlamı kalmadı.. Kısa bir istişareden sonra dönmeye karar verdik . Acilen tramvay ile Pire ye vardım. Telaşlı bir ortam var .. Pazartesi günü metro hattı açılıyormuş. Aceleleri olmadığından 10 yılda tamamlamışlar .. Bravo.... hayırlısı .. Bu haberin Türkçe tercümesi, bizim evin fiyatının artmasıdır .. Artık buradan havaalanına,onların hayal ettiği fakat gerçeklerin izin vermediği bir zamanda erişecekmişiz .. Neyse konumuz bu değil .. Biletimizi aldım gemi 19:00 da kalkacakmış .. Kendimizi buna göre hazırladık ve tüm gerekli faaliyetleri tamamlad... read more
BAZAN İŞE YARIYOR

Tot: 0.142s; Tpl: 0.008s; cc: 19; qc: 69; dbt: 0.0617s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb