Togreise til River Kwai

Thailand's flag
Asia » Thailand » Western Thailand » Kanchanaburi
February 13th 2013
Published: February 13th 2013

Etter at vi kom oss inn på et hotell i Bangkok i går kveld ble det en bedre middag (som smakte dritt) og rett i seng.
I dag begynte vi dagen med en helt utrulig nydelig frokost på hotellet. Etter litt avslapping satte vi oss i en av hotelets biler som skulle bringe oss til togstasjonen. Sjåføren var en underlig skrue. Han var singel og var av den formening at om han en dag skulle bli gift skulle ham feire honeymoon i Nord Norge.. Grunnen til det var at der var det midnattssol og han behøvde dermed ikke sløse bort tiden med å sove!
Men en så lenge betalte han 1.000 Bath for en time med en hore i ny og ne …. Også noe å fortelle hotellgjestene!

Etter at han hadde sluppet oss av på denne lille tog stasjonen var det bare å kjøpe billetter. Vi skulle ut på en togreise på 3 timer og for denne moroa måtte vi betale NOK 17,- pr. snute.
Toget var gammalt, skikkelig gammalt. Trebenker og tregulv, dører og vinduer som ikke kunne lukkes. Det ristet og bråket så forferdelig at vi kunne ikke snakke til hverandre på de tre timene togreisa varte.
Bare for å sette ting i perspektiv.. vi humper på et elendig tog i tre timer for deretter å sjekke inn på et 5 stjernes hotell. Fortalte i resepsjonen at vi kom med toget og derfor var litt små møkkete. De så rart på oss og lurte hvordan vi kunne finne på noe sånt.. Michael sa det var en artig opplevelse og jada det mener han av hele sitt hjerte!! Jeg syntes togturen tok lang tid mens Michael godt kunne tenkt seg en tur på mange døgn.

Ja når jeg først snakker om mange døgn må jeg fortelle at jeg sjekket hva det kostet å ta Orient Expressen fra Singapor til River Kwai. Det tar 3 dager/2 netter og det kostet ca. NOK 52.000,- for to personer.. Vi droppet det til fordel for dagens togreise til NOK 17,-

Dagen i dag avsluttet vi med en bedre middag på hotellet, det var bare helt nydelig mat og en himmelsk dessert.

Nå er det en uke til vi skal hjem og kun uker til jeg blir bestemor.. Jippi gleder meg til å møte lille T.

Skal legge inn noen bildere i morgen... Jeg lover!

13th February 2013

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om denne stor sløsingen deres (av penger) 17 kr her og 17 kr der, plutselig er det 34 kr =P hihi.. Hvordan kunne jeg lukte at Michael selvfølgelig likte den togturen? hehe.. nå vet du hva dere skal på neste ferie! Rart hvordan jeg får vann i munnen HVER gang du nevner deilige middager og dessert.. Hormoner? hehe.. Vi sitter her og teller ned dagene til dere kommer hjem <3 jeg begynner nemlig å bli litt lei av denne ENORME magen, men holder meg i ro til de vorende besteforeldrene er tilbake =)
14th February 2013

Sløsing
Hege.. du vil se at jeg i dag har prøvd å spare inn litt på reisebudsjettet!! At magan er stor er fint lite å få gjort noe med - sånn er det bare!! Vi er hjemme om under en uke og det veit Lille T..

Tot: 0.061s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0442s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb