Lørdag i Phu Quoc

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Mekong River Delta » Kien Giang » Phu Quoc Island
January 15th 2011
Published: January 15th 2011

Skrev i går at man kunne gå gjennom sentrum her på øya på 5 minutter, det stemmer ikke. Det viste seg å være en del til med bla. nattmarked.
På nattmarkedet får man kjøpt mat fra diverse ”restauranter”. Det er enkle restauranter med kjøkkenet bak en vegg og oppvasken i en balje på fortauet 😊

Når vi satte oss ned ved en av disse fortreffelige restaurantene og en av de ansatte kom for å tørke av bordet sa jeg til Michael ”ikke se på tørkefilla”.. Den var ikke vasket på en stund vil jeg tru!!

Maten var meget bra og billig. Vi betalte kun 250.000 Dong for 3 retter, 2 porsjoner ris, 2 øl og en cola light.
Hører med til historien at toalettet er avlagt en del besøk i dag… Men ikke noe matforgifting, kun litt bobling i magen.

Det er en ting som forundrer meg her nede. I alle andre land jeg har vært i Asia har drosjene kjørt som noen svin og er frekke så det holder.
For det første har de rattet på riktig side og kjører på rett side av veien. Det mest forunderlig er at de kjører i kun 30-40 km- det går tregt!. For å komme oss inn til ”byen” som er 7 km unna betaler vi 60.000 dong (ca. NOK 16,-).

Det er nå kveld her i Vietnam og vi skal snart avlegge byen et besøk for å spise middag (vedlikehold av magen).

Vi blir her til mandag. Ferden går da videre til Nha Trang (via Saigon). Der blir vi i noen dager og hvor ferden går etter det er ikke bestemt ennå.

MinibarMinibar
Minibar

Standar innhold på alle hotel i Thailand.. Nøtter, kaffe, sjokolade og kondomer!!

hei hei
Ser veldig fint ut:) Litt usikker på de restaurantene, men de har vel noe sprit man kan drikke for å nøytralisere basseluskene:) Kos dere:)

Basselusker
Følger ditt råd Berit - Brennvin er billig her nede. Får nok ei flaske for et par hundretusen dong (60,-)
Minibar

Her var noe for de fleste behov ser jeg:-)
16th January 2011
Hotellet er ikke helt ferdig ennå:)

De greiene over hue på de karene, fører de strøm mon tro, mye strøm????
Phu Quoc

Ser helt nydelig ut:-)
Solnedgang

Flott bilde!
Photo 19

Flott bilde igjen:-)
Photo 32

Hva er det???

Tot: 0.138s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 67; dbt: 0.0776s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb