Chile og Santiago og Valparaíso og tida går fort!

Published: May 10th 2010

Kom til Santiago for litt over ei uke siden, og vet egentlig ikke helt hva vi var forberedt på. Det å skulle reise fra fantastiske Buenos Aires og til en annen hovedstad gjorde i alle fall meg litt skeptisk, det skal litt til for å overgå BA. Men jeg ble alt annet enn skuffa! En klar lillebror i forhold til BA, og kan vel egentlig ikke sammenlignes heller. Det var så mye roligere der, folk var så mye mer avslappa, stemningen var helt annerledes, og den utrolige europeiske følelsen vi fikk i Buenos Aires var så godt som ikke-eksisterende. Fanastisk! Det er dette kontinentet vi har vært på i fire måneder! Brukte to dager der på å gjøre så godt som ingenting. Bare nyte det å være på reise igjen, nyte å være i en ny by i et nytt land, ha ferie...

Valparaíso var neste stopp, en drøy times kjøring fra Santiago og mot kysten. En utrolig trivelig by bygd oppover i fjellsidene med utsikt ned mot havna. Trange, små gater og bratte trapper og hus i alle mulige farger, og uansett hvor man snur seg, store, fantastiske graffittier på veggene. Utrolig stilig! Og ikke overraskende ble vi værende lengre enn planlagt. Bodde på et supert hostel, og med den supre byen var det lett å bli værende.

Likevel dro vi videre i går, ikke lange biten, en liten togtur til Viña del Mar, hvor vi for øyeblikket unner oss litt luksus og to netter på hotell. Late dager på senga i morgenkåpe med room-service og vin, og det er veldig, veldig deilig. Utrolig hva man får for i norske standarder "en slikk og ingenting" nå utenfor høysesong. Føler det er vel fortjent før vi starter på de mer "røffe" delene av turen, spesielt med tanke på Bolivia... Men i morgen går turen videre, nordover, men hvor får vi se når vi kjøper bussbillett... Den beste planen er alltid å ikke ha noen plan 😊

10th May 2010

SNART 17.MAI
Hallo KJAPP tilbakemelding akkurat nå fordi jeg sitter litt utover natten og jobber. Alt ved det gamle, alle i live, Stoltenberg er statsminister, Mette-Marit er kronprinsesse og Rosenborg ligger på 2.plass på tabellen. Pappa

Tot: 0.184s; Tpl: 0.012s; cc: 15; qc: 61; dbt: 0.062s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb