Pucon

South America » Chile » Araucanía » Pucón
February 10th 2010
Published: February 21st 2010

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: vulkaan beklimming 7 secs
2: vulkaan 10 secs
3: vulkaan-glijden 6 secs
Op 9 februari gearriveerd in Pucon in een uitermate gezellig hostel, toffe sfeer en voor de verandering eens een handvol Belgen en Nederlanders. Dat komen we ook niet elke dag tegen. De eerste dag ons beziggehouden in de keuken om ons voor te bereiden op een gigantisch wrapfestijn.
De volgende dag om 6u 's morgens vertrokken naar de Villaricca-Vulkaan (2800m). Na al ons materiaal te hebben ontvangen (broek, vest, houweel, klimijzers, helm,...) zijn we met een mini-busje naar de voet van de vulkaan gereden om daar een zetellift te nemen van 1500m naar 1800m. Vanaf dan waren we aangewezen op onze benen en werd de volgende 1000m te voet afgelegd in de sneeuw. Schitterend uitzicht, maar wel veel toeristen... we waren net een hoop mieren die allemaal op een rijtje tegen de muur naar omhoog lopen. De moment dat we op de rand van de vulkaan stonden, was overweldigend. Het is een nog actieve vulkaan en hij was aan het smeulen. Dan besef je pas echt dat de aarde leeft vanbinnen... en dat sulfaat echt wel stinkt. Vervolgens na een halfuur zijn we op onze poep over de sneeuw het gehele traject naar beneden gegleden, whie!!!

op de top -->2800mop de top -->2800m
op de top -->2800m

een pose voor Niels :-p
Wrap partyWrap party
Wrap party

Nee, wij eten hier niet altijd slecht!

24th March 2010

liefste Ellen,veel geluk en plezier met uw zusje,en een prettige verjaardag.Ik zal uw bankrekening een beetje eten geven en genieten van uw avontuur. Kom gezond terug.Dikke kussen ,van ons Riklaus

Tot: 0.058s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0377s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb