Eerste week

South America » Brazil » Ceará
October 21st 2009
Published: October 21st 2009

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: New York - Times Square 14 secs
2: New York - Times Square 14 secs
Onze vlucht naar Fortaleza was lang maar is goed verlopen met een korte tussenstop in the big apple New York.

Aangekomen in fortaleza, konden we meerijden naar Cumbuco met de taxi van een duitster die we in het vliegtuig ontmoet hebben. We hadden nog geen verblijfplaats, dus de taxi heeft ons afgezet aan het Sunset Beach Hotel. Een overnachting hier kost 20 eur per nacht (met ontbijt), wat een beetje veel was voor ons budget. We zijn dan ook op zoek gegaan naar iets goedkopers en hebben dat ook gevonden: Blue Wind. (zie fotos). Met spijt in het hart hebben we Sunset Beach de dag erna verlaten, de eigenaares was immers supervriendelijk, ze heeft ons gevraagd om zeker nog eens lang te komen en goejedag te zeggen. Een overnachting in onze nieuwe pousada (Blue Wind) kost 15 eur per nacht. Samen met Tim en Emily (een engels koppel) en Kareem (Hong Kong) zijn we op zoek gegaan naar iets dat nog goedkoper was. Zo hebben we nu een huisje gevonden midden in het dorpje waar we verblijven voor 5 eur/nacht. Goedkoper zullen we hier niet kunnen gaan.

Cumbuco

Cumbuco is een gezellig dorpje gelegen op een tiental kilometer
Blue WindBlue WindBlue Wind

2e pousada
van Fortaleza. Mensen wonen hier in heel kleine huisjes maar zien er heel gelukkig uit en zijn altijd vriendelijk. S'avonds zit iedereen buiten hun woning een beetje te kletsen of te kaarten. Anderen zoeken de gezelligheid van het dorpspleintje op waar iedereen rondhangt of danst en waar kinderen aan het spelen zijn. Af en toe is er een groepje brazilianen die hun capoeira-skills aan het oefenen zijn en hun zotste tricks showen. Hier en daar op het pleintje staat er een local met een barbequetje brochetten te verkopen voor 1 reais (=40 eurocent).

Enkele straten verder is er een kerkje waarin het bijna altijd feest is. Er wordt muziek gespeeld (drum, gitaar,…), gedanst en gezongen. Achter het kerkje is er een klein restaurantje waar je een schotel kan krijgen voor 3 reais (=1,2eur). Het eten is hier lekker en goedkoop dus we komen hier bijna elke dag.
Daarnaast zijn er enkele hippere bars en restaurantjes die uitgebaat worden door een hollander, fransman, duitser en een cocktailbarke/resto van een belg. Ondertussen verblijven we hier al een week en kennen we reeds zoveel mensen dat we niet alle namen kunnen onthouden. Niet alleen braziliaan(s)en maar ook mensen van over de hele wereld. Allemaal komem ze naar Cumbuco om te kitesurfen. Volgende week gaat hier ook een manche door van het wereldkampioenschap door, er zijn al enkele pro’s gearriveerd die hun tricks aan het oefenen zijn op de lagune.

Zelf zijn we tot de ondervinding gekomen dat Brasilie de ideale plaats is om het kitesurfen te vervolmaken. Je hebt er alles: zon, zee, wind, lagunes en een wetsuit is totaaal overbodig!

DorpDorp
Dorp

Kite repairKite repair
Kite repair

(naar verluid) de beste kite repair shop - Klein huisje waar net genoeg plaats is voor een vrouw en har stikmachine. Behalve op zondag doen we hier nix anders dan de hele dag kites repareren.
dorp

Een van de veeeeeeeeele VW-buskes die hier rijden
FoodFood
Food

Platsje war we zowat elke dag eten. Een schotel kost hier 1,2 eur

Het schooltje helemaal achteraan de straat

Het schooltje helemaal achteraan de straat

29th October 2009

yepla
super van de blog, kzal jullie volgen ;) kite ze daar hehe xxx
30th October 2009

AMAAI ziet er veel te zalig uit!!! Geniet er van!! Dikke zoen
3rd December 2009

ziet er zalig uit, amuseer jullie nog!
18th December 2009

Very nice!
Hi Bart and Ellen! This is Fabio, from Ilhabela - SP. Cumbuco seems really nice! I liked the photos although I couldn't understand what is written. It was really nice meeting you. Hope you enjoy Foz do Iguaçu and the other South American Countries. Bye! Fabio

Tot: 0.1s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 55; dbt: 0.055s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb